Tech

Ennél furcsább helyen még nem futott játék

A hét legnagyobb, fejünk felett felvillanó kérdőjelét ajándékozta az emberiségnek Adam Bell iOS-fejlesztő. Meg pár hektoliternyi vért egy marsi űrbázison.

Újabb állomásához érkezett a világ egyik legvéresebb lakmusztesztje. Az iD Software 1993-ban piacradobott FPS-éről beszélünk: a Doom ugyanis nemcsak véres és stílusos örökségével tartja magát a köztudatban (gondolunk itt arra, hogy ezzel futott be az FPS igazán, itt tanulhattuk meg, hogy milyen multiban vadászni egymást 3D pályákon és ezzel indult el a modding, azaz a játékosok által gyártott bővítések és változtatások gyakorlata is). Ja, és hogy mi is az a Nagy Lakmuszteszt? Csak egy számítástechnikai szleng-kérdés:

értem, hogy kütyü, de elfut rajta a Doom?

Kapott már számos portot a játék, elfut böngészőben, iPodon, Androidos készülékeken, Texas Instruments számológépeken (és arra készülünk, hogy okostükrökön, hűtőképernyőkön és a szexrobotok hátán is gond nélkül szalad majd), de ez az első olyan megoldás, ami előtt fejvakarva állunk. Adam Bell iOS-fejlesztő ugyanis az új MacBook Pro modellek 2170*60 pixel felbontású Touch Barjára, tehát a billentyűzet fölött elhelyezkedő érintésérzékeny OLED kijelzőcsíkra varázsolta fel a játékot.

A megoldás zseniális (hiszen Doom), ellenben totálisan játszhatatlan, hacsak nem ismerjük a pályákat betéve (és ha a kilencvenes években már gép előtt ültünk, akkor a Doom pályákat csukott szemmel, sötétben, hátrakötött kézzel is végigvisszük, ez egy axióma volt). Szerencsére Bell egy alternatív megoldással is előrukkolt: a Touch Baron az alábbi videón csak a játék HUDját látjuk. Igaz, sokaknak zavaró lehet, hogy el kell néznünk a játékmezőtől ahhoz, hogy megnézhessük, mennyi életerőnk vagy ammonk van éppen, de az IDKFA és az IDDQD szent ereje hasson át mindenkit, aki így áll neki a Doom portolásának!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik