Gerencsér Károly gitáros, énekes, dalszerző (Westminster Apu, Interpál, BodriSzatva, Mürmüle) mindkét utóbbi magyar Oscar-díjas filmben feltűnik statisztaként. A Mindenki sikere után már azzal poénkodott a Facebookon, hogy ha jövőre magyar rendező szeretne Oscart nyerni, akkor bátran keresse fel őt. Hogy kapott-e ajánlatot, nem tudjuk, mindenesetre mi felkerestük. Villáminterjú.
Melyik jelenetben vagy látható a Mindenkiben?
Közönséget alakítottunk a kollégákkal a zárójelenetben, az énekversenyen. A nézőtéren ülök többedmagammal.
Hogy emlékszel vissza a forgatásra?
A legviccesebb, hogy amikor egyszer leadták az M2-n a filmet, felfedezett benne egy ismerősöm. Felhívott, hogy látott a Mindenkiben, de nekem cím alapján fogalmam nem volt, hogy ez melyik film. Aztán lefotózta a képernyőt, és átküldte, és akkor jött a felismerés: jaaa, hogy ez az, amikor a Ferencvárosi Művházban voltunk a színházteremben! Csakhogy amikor hívtak a forgatásra, nekünk még nem mondták a film címét, de lehet, hogy valami munkacíme volt, vagy az is lehet, hogy még nem is volt meg a címe.
Abból, hogy nem minden filmre emlékszel, arra következtetek, hogy gyakran tűnsz fel forgatásokon.
Hat éve csinálom, szerintem olyan 30-35 külföldi és kábé 15-20 magyar filmben és sorozatban szerepeltem eddig. Amúgy zenész vagyok.
Említenél néhány filmcímet?
Kincsem, Isteni műszak, Mancs. A külföldiek közül talán az Inferno, a Last Kingdom, az Emerald City és a Jamestown volt a legizgalmasabb.
Végigszurkoltad az Oscar-gálát?
Nem, nem szoktam ilyesmit nézni. Sőt még magát a filmet sem láttam, ma este fogom megnézni, ha WiFi-közelbe kerülök. De egy csomó barátom megnézte, és mindenkinek tetszik. És nem miattam, hanem, mert tényleg jó film – még azok szerint is, akik általában fanyalognak, ha magyar filmről van szó.
Egyáltalán nem nézel tévét, nem jársz moziba?
Tíz éve nem. Előtte is inkább az ínyenceket: Tarkovszkijt, Bódyt, Huszárik-összest.
A Saul fiában is felismertek az ismerősök?
Igen, pedig ott azért volt bőven statiszta.
Mi volt a szereped?
Meneteltünk a gázkamrába. Hajtottak minket az erdőben. Ja, meg cigit sodortam: a stábból valaki meglátta, hogy épp dohányt tekerek be, onnantól én lettem a hivatalos cigisodró. De a viccet félretéve, azért a Saul jóval komolyabb feladat volt, nem kevés energiát igényelt. A Mindenkiben egyetlen forgatási napon vettem részt, a Saulnál ez volt vagy 15 nap. Borzasztó erős hangulata volt magának a forgatásnak is: a lökdösődés, a folyamatos idegi stressz, a német ordítozás, a puskaropogás. Éjszaka is vettünk fel jeleneteket, villogtak a lámpák a szögesdrótok mellett. Kimerítő volt. És nagyon valós.
Kiemelt fotó: MTVA. A fényképen Gerencsér Károly mellett Buzási Sándor látható, aki szintén mindkét filmben feltűnik.