Média

Kiderült, mire kattan a nő

digitális nők
digitális nők
A nők mobilhasználati szokásairól és az influencerek világáról tartott konferenciát a Nők Lapja Café.

Mikor, mire és mennyit használják a nők mobiljukat? Az ilyen alapvető kérdések mellett arra is választ adott az NLCafé legújabb felmérése, hogy a telefonnak milyen hatása van az online világhoz való emocionális kötődésünkre. A legnagyobb női portál Mire kattan a nő? A mobil alap. És az influencer? nevet viselő konferenciájának második felében arra is kitértek a szakértő előadók, hogy a közösségi média és az influencer-jelenség mennyire formálja véleményünket és online viselkedésünket.

A NLCafé kérdőívét kitöltők 45 százalékának fontos a telefon külalakja, ami tökéletesen bizonyítja, hogy a zsebünkben lapuló kis eszköz mekkora státuszszimbólummá vált az évek alatt – ám a fő funkciója a válaszadók 83 százaléka szerint továbbra is a telefonálás. Kiderült a kutatásból az is, hogy a válaszadók 85 százaléka 5-10 percenként ránéz a telefonjára.

Az NLC mobilkutatási adatai - A kutatás a képre kattintva felnagyítható
Az NLC mobilkutatási adatai – A kutatás a képre kattintva felnagyítható

Nem titkolt tény, hogy direkt úgy állítottuk össze ezt a kérdéssort, hogy két év múlva ugyanebben a formában, ugyanennek a célcsoportnak újra kiadhassuk és felmérhessük a különbséget és a rohamos változásokat, irányokat

– mondta a konferencián a negyven pontból álló kérdőív kapcsán Kisszékelyi Veronika, a Central Médiacsoport online női portfólió menedzsere.

Kisszékelyi Veronika, NLC. Fotó: Leéb Ádám, NLCafé
Kisszékelyi Veronika, NLC. Fotó: Leéb Ádám, NLCafé

A digitális térben egyre kisebb a szakadék nők és férfiak között

Pintér Róbert internetkutatója, az ENet kutatási igazgatójától azt is elmondta, hogy a férfiak és nők közötti digitális szakadék egyre kisebb, csupán a használati módokban figyelhetők meg különbségek. A korosztályok közötti különbség viszont továbbra is mérhető, a vizualitás és a képek pedig egyre inkább felértékelődnek. Tari Annamária klinikai szakpszichológus azt hozta fel példának, hogy régebben egy utazásról hazatérve ódákat tudtunk mesélni, ma pedig inkább csak megmutatjuk a képeket, amiket maximum tőmondatokban „illusztrálunk”. A szakértő szerint ez a belső képek és a fantázia termelődésének visszafejlődéséhez vezethet.

A konferencia második felében kicsit más irányból közelítették meg az előadók az online világot. Pácsonyi Daniella, az NLCafé főszerkesztője beszélt Mádai Viviennel az Instagramról és a képek mögött álló világról. A műsorvezető elmondta, hogy egy insta profil attól lesz jó, hogy a tartalomból átérződik az ember személyisége és nem csak jellegtelen képek sorát posztolja. Elmondása szerint ezért is van az, hogy csak olyan együttműködéseket vállal, amelyekkel tényleg azonosulni tud és olyan termékeket posztol csak, amelyekkel egyébként is elégedett.

Mádai Vivien a Mi kell a nőnek konferencián. Fotó: Neményi Márton, NLCafé
Mádai Vivien a Mi kell a nőnek konferencián. Fotó: Neményi Márton, NLCafé

Pácsonyi Daniella később a véleményvezér és az influencer fogalmak közötti különbségekről beszélt.

A hatékonyság kedvéért minden esetben tisztázni kell a különbségeket. Az influencer – nagyon általánosítva – megmondja a követőtáborának, hogy mi a jó, a véleményvezér pedig minden posztjával üzen valamit, háttértudást ad, hogy a követő maga hozza meg a döntést. Emiatt tekintenek például az NLCaféra is véleményvezér site-ként, hiszen médiumként is üzenetet közvetít és képvisel.

Pácsonyi Daniella a konferencián. Fotó: Neményi Márton, NLCafé
Pácsonyi Daniella a konferencián. Fotó: Neményi Márton, NLCafé

Hajagos Rita, a korábban megszólaló Mádai Vivient is képviselő Red Lemon Media kommunikációs ügynökség egyik tulajdonosa, szakmai vezetője a többek között az ügyfél oldalon felmerülő kérdésekről, hitelességről és az influencer önazonosságáról is beszélt, majd elmondta, hogy az ügynökség egyfajta szűrőként is működik az influencer és a (potenciális) ügyfelek között – mindez leginkább azért, hogy a tartalomgyártás hiteles és minőségi maradhasson.

tévé, nők, tv
A nők vannak többségben a tévék előtt
A Nielsen Közönségmérés adataiból kiderül, milyen eltérés van a nők és a férfiak tévénézési szokásaiban. Az adatok alapján a nők több időt töltenek a készülékek előtt mint a férfiak.

A 24.hu kiadója a Central Digitális Média Kft., mely kiadója a konferenciát szervező Nők Lapja Café kiadójának is.

Kiemelt kép: Thinkstock

Ajánlott videó

Olvasói sztorik