Média

A nők vannak többségben a tévék előtt

tévé, nők, tv
tévé, nők, tv

A magyarországi televíziók nézettségét műszerrel (speciális távkapcsolókkal) mérő Nielsen Közönségmérés a nemzetközi nőnapra időzítve a nők és a férfiak közötti eltérő tévénézési szokásokra vonatkozó adatokat publikált. Az adatok alapján a magyar nők átlagosan 46 perccel többet tévéztek 2017-ben mint a férfiak. A 18 évnél idősebb magyarok naponta átlagosan 4 óra 59 percet töltöttek tavaly a képernyők előtt, a nők esetében ez 5 óra 20 perc, a férfiaknál pedig 4 óra 34 perc volt.

Spíler 3 TV
Andy Vajna két új tévécsatornát indít
A nyáron elinduló új sportcsatornák, a Spíler 2 TV és a Spíler 3 TV román joghatóság alá tartoznak majd. A cél, hogy piacvezetővé váljon a TV2 Média Csoport.

Több reklámot is látnak

2017-ben összesen több mint 10 millió reklámfilmet sugároztak a Nielsen Közönségmérés által reklámszinten mért csatornákon. A felnőtt közönségen belül a nők naponta átlagosan 123 reklámfilmmel találkoztak, míg a férfiak valamivel kevesebbet, naponta átlagosan 101 reklámfilmet néztek meg.

Többet időznek a tévé előtt a nők. Több reklámot is látnak, és más műsorok a kedvenceik, mint a férfiaknak
Többet időznek a tévé előtt a nők. Több reklámot is látnak, és más műsorok a kedvenceik, mint a férfiaknak

Egész nap a nők vannak többségben a képernyők előtt

A nézőszám napon belüli alakulása hasonló mintázatú mind a két nem esetében: jellemzően este 20:50 körül érte el maximumát, de a nap minden percére igaz, hogy a hölgynézők ültek többségben a tévé előtt. 2017 során a tévénéző közönség összetétele is ennek megfelelően alakult: 57 százalékos többségben voltak a nők. Ez különösen igaz az általános szórakoztató, életmód, zene- és gyerekcsatornák esetében, ahol a nők aránya a közönségen belül meghaladta a 60 százalékot. A hír- és filmcsatornák nézői között nagyjából egyensúlyban voltak a nemek, míg a sport- és ismeretterjesztő csatornák közönségében egyértelműen a férfiak domináltak.

A nők kedvencei a sorozatok és a szappanoperák

A felnőtt nők és férfiak műsorfogyasztásának tekintetében közös pont, hogy tévéreklámokra fordították a legtöbb időt 2017 során: tévénézésre fordított idejük 13, illetve 12 százalék. Utána azonban élesen elválnak a nemek szerinti műfaji preferenciák: A nők esetében a 10 legtöbbet fogyasztott műsortípus együttesen a tévénézési idő 70 százalékát vitte el; ezek között vezetnek az önálló epizódokkal futó vagy folytatásos sorozatok, valamint a szappanoperák, melyek a tévénézésre fordított idő 25 százalékát tették ki, további 8 százalék jutott a hírműsorokra. A vígjátékok, akciófilmek és valóság show-k részesedése megközelítőleg azonos, 4,5 százalék.

Mindeközben a férfiaknál a reklámok után a második legtöbbet fogyasztott műsorok az önálló epizódokkal futó sorozatok, melyek a folytatásos sorozatokkal együtt 16 százalékban részesedtek a nézett időből. A nőkkel azonos arányban néztek hírműsorokat, mely a férfiak top10-es listáján a harmadik helyet foglalta el. Az akciófilmekre 7,2 százalék jutott, ezt követik (5 százalékkal) a vígjátékok. A férfiak listáján 9. helyre kapaszkodott a labdarúgás, annak ellenére, 2017-es évben nem volt labdarúgó Eb vagy Vb.

A felnőtt tévénéző közönségről az derül ki, hogy 2017-ben a hölgyek többet és intenzívebben tévéztek a férfiakhoz képest, átlagosan 20 százalékkal több reklámot láttak. A hírek iránt mindkét nem azonos mértékben érdeklődik, ugyanakkor a sportműsorok továbbra is a férfiak körében népszerűek, legalábbis az olimpia-, labdarúgó Eb- vagy Vb-mentes 2017-es évben.

– mondta el Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés ügyvezetője.

rádió
Felfüggesztették az országos kereskedelmi rádiós pályázatot
A Médiatanács a Class FM egykori frekvenciájára vonatkozó pályázatot az ellene a múlt héten megindított újabb per miatt függesztette fel. Szombathelyen a Rádió 1 és Veszprémben a Méz Rádió plusz öt évre jogosultságot kapott.

Kiemelt kép: Thinkstock

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik