Média
tévé, nők, tv

A nők vannak többségben a tévék előtt

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 03. 08. 10:10

Korábban a témában:

A magyarországi televíziók nézettségét műszerrel (speciális távkapcsolókkal) mérő Nielsen Közönségmérés a nemzetközi nőnapra időzítve a nők és a férfiak közötti eltérő tévénézési szokásokra vonatkozó adatokat publikált. Az adatok alapján a magyar nők átlagosan 46 perccel többet tévéztek 2017-ben mint a férfiak. A 18 évnél idősebb magyarok naponta átlagosan 4 óra 59 percet töltöttek tavaly a képernyők előtt, a nők esetében ez 5 óra 20 perc, a férfiaknál pedig 4 óra 34 perc volt.

Spíler 3 TV
Andy Vajna két új tévécsatornát indít
A nyáron elinduló új sportcsatornák, a Spíler 2 TV és a Spíler 3 TV román joghatóság alá tartoznak majd. A cél, hogy piacvezetővé váljon a TV2 Média Csoport.

Több reklámot is látnak

2017-ben összesen több mint 10 millió reklámfilmet sugároztak a Nielsen Közönségmérés által reklámszinten mért csatornákon. A felnőtt közönségen belül a nők naponta átlagosan 123 reklámfilmmel találkoztak, míg a férfiak valamivel kevesebbet, naponta átlagosan 101 reklámfilmet néztek meg.

Többet időznek a tévé előtt a nők. Több reklámot is látnak, és más műsorok a kedvenceik, mint a férfiaknak
Többet időznek a tévé előtt a nők. Több reklámot is látnak, és más műsorok a kedvenceik, mint a férfiaknak

Egész nap a nők vannak többségben a képernyők előtt

A nézőszám napon belüli alakulása hasonló mintázatú mind a két nem esetében: jellemzően este 20:50 körül érte el maximumát, de a nap minden percére igaz, hogy a hölgynézők ültek többségben a tévé előtt. 2017 során a tévénéző közönség összetétele is ennek megfelelően alakult: 57 százalékos többségben voltak a nők. Ez különösen igaz az általános szórakoztató, életmód, zene- és gyerekcsatornák esetében, ahol a nők aránya a közönségen belül meghaladta a 60 százalékot. A hír- és filmcsatornák nézői között nagyjából egyensúlyban voltak a nemek, míg a sport- és ismeretterjesztő csatornák közönségében egyértelműen a férfiak domináltak.

A nők kedvencei a sorozatok és a szappanoperák

A felnőtt nők és férfiak műsorfogyasztásának tekintetében közös pont, hogy tévéreklámokra fordították a legtöbb időt 2017 során: tévénézésre fordított idejük 13, illetve 12 százalék. Utána azonban élesen elválnak a nemek szerinti műfaji preferenciák: A nők esetében a 10 legtöbbet fogyasztott műsortípus együttesen a tévénézési idő 70 százalékát vitte el; ezek között vezetnek az önálló epizódokkal futó vagy folytatásos sorozatok, valamint a szappanoperák, melyek a tévénézésre fordított idő 25 százalékát tették ki, további 8 százalék jutott a hírműsorokra. A vígjátékok, akciófilmek és valóság show-k részesedése megközelítőleg azonos, 4,5 százalék.

Mindeközben a férfiaknál a reklámok után a második legtöbbet fogyasztott műsorok az önálló epizódokkal futó sorozatok, melyek a folytatásos sorozatokkal együtt 16 százalékban részesedtek a nézett időből. A nőkkel azonos arányban néztek hírműsorokat, mely a férfiak top10-es listáján a harmadik helyet foglalta el. Az akciófilmekre 7,2 százalék jutott, ezt követik (5 százalékkal) a vígjátékok. A férfiak listáján 9. helyre kapaszkodott a labdarúgás, annak ellenére, 2017-es évben nem volt labdarúgó Eb vagy Vb.

A felnőtt tévénéző közönségről az derül ki, hogy 2017-ben a hölgyek többet és intenzívebben tévéztek a férfiakhoz képest, átlagosan 20 százalékkal több reklámot láttak. A hírek iránt mindkét nem azonos mértékben érdeklődik, ugyanakkor a sportműsorok továbbra is a férfiak körében népszerűek, legalábbis az olimpia-, labdarúgó Eb- vagy Vb-mentes 2017-es évben.

– mondta el Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés ügyvezetője.

SSUCv3H4sIAAAAAAAEAJ2RTW7DIBCF95V6B4u1LTnGcUKvEnUxhrE7CjEV4FRV5LuXH1tiXbHhfcODecPr/a2q2AiOJPuoXlEFTVqvzlvwZJaA23rnqMgbS6AjjGxLFeY8+NWhi1fsSILHOZzNcPcf79yyro5CKgZHKDFWF8ytY2IH2up/O/Pm84gCMy7yNzVcBLGoEXKQWz7K7j8e7aOM9iSFptCwKjJFyqeRoKOBFzd/W5K0zIXN+C+05cTCyM2jAIvxqZM9GFNhpFGeeFiiG4araLngfcfZ8Q1G3kmVvZKKDjGdR45D1wyCX5q+nboGEKG5qvHSojxBf57CpLY/5FTPzQ4CAAA=
Felfüggesztették az országos kereskedelmi rádiós pályázatot
A Médiatanács a Class FM egykori frekvenciájára vonatkozó pályázatot az ellene a múlt héten megindított újabb per miatt függesztette fel. Szombathelyen a Rádió 1 és Veszprémben a Méz Rádió plusz öt évre jogosultságot kapott.
Szalay Dániel korábbi cikkei

Kiemelt kép: Thinkstock

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

MISSION, TX - JUNE 12: A boy and father from Honduras are taken into custody by U.S. Border Patrol agents near the U.S.-Mexico Border on June 12, 2018 near Mission, Texas. The asylum seekers were then sent to a U.S. Customs and Border Protection (CBP) processing center for possible separation. U.S. border authorities are executing the Trump administration's "zero tolerance" policy towards undocumented immigrants. U.S. Attorney General Jeff Sessions also said that domestic and gang violence in immigrants' country of origin would no longer qualify them for political asylum status.   John Moore/Getty Images/AFP
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.