Média választás 2018
Sláger TV, tematic media group

Beszáll a Sláger TV a kampányba?

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 01. 25. 10:16

Korábban a témában:

Több más, országos lefedettséggel bíró lineáris tévéhez hasonlóan a Tematic Media Groupot, illetve annak tulajdonosát, Radu Morart is megtaláltuk a kérdéssel, tervezik-e, hogy piactársaihoz, az RTL Klubhoz és az ATV-hez hasonlóan a Tematichoz tartozó csatornákon (ilyen a Magyar Sláger TV zenei és a Fishing&Hunting horgász- és vadász tematikájú csatorna is) helyet biztosítanak a választási kampányban a pártok reklámjainak.

Bár arra számítottunk, hogy a TV2-höz és a HírTV-hez hasonló elutasító válasz érkezik helyből –  ha biztosítanak felületet, akkor azt a hatályos törvények alapján csak ingyenesen tehetik meg – Radu Morar portálunknak írt válasza nem tűnik elzárkózónak. Azt írta:

a Magyar Sláger TV fontolgatja a politikai reklámok közzétételének kérdését.

Végleges döntés azonban a válasz alapján még nem született a Tematicnál az ügyben, mivel a tévétársaság tulajdonosa nyilatkozatában azt is hangsúlyozta:

A vonatkozó törvény legkésőbb 2018. február 17-én 16 óráig ad lehetőséget ezen szándékunk bejelentésére.

Radu Morar hozzátette:

A mérlegeléshez hozzátartozik, hogy a bejelentésben meg kell határoznunk a politikai reklámok közzétételére szánt pontos időtartamot is, ami a jogszabály alapján nem lehet kevesebb mint 235 perc.

Csak ingyen adhatják a reklámidőt

A jelenlegi, a második Orbán-kormány idején életbe lépett jogi szabályozás alapján az M1, a Kossuth Rádió és a Duna TV minden országos listát állító pártnak azonos terjedelemben, és ingyenesen köteles leadni a reklámfilmjét. Az országosan elérhető kereskedelmi alapokon, azaz profitorientált módon működő médiaszolgáltatók ugyanakkor maguk dönthetik el, hogy kívánnak-e politikai reklámot sugározni, vagy sem. A képernyőn futó politikai reklámok közzétételéért a médiaszolgáltatók nem kérhetnek és nem fogadhatnak el ellenszolgáltatást a reklámozóktól. Amennyiben viszont az igen mellett döntenek a médiaszolgáltatók, valamennyi pártnak egyenlő feltételeket kell biztosítaniuk, és a döntést be kell jelenteniük a Nemzeti Választási Bizottságnak. A médiahatóság által nyilvántartott országos lineáris médiaszolgáltatók február 17-ig dönthetnek arról, hogy lehetőséget adnak-e a pártoknak a választási üzeneteik közvetítésére.

A Story tévécsatornákról és az Echo TV-ről sem tudni még

2014-ben egyébként egyetlen kereskedelmi tévé sem biztosított ingyenesen reklámhelyet a pártoknak, így az RTL Klub és az ATV döntése, hogy ezt idén megteszi, már most fordulatnak tekinthető az előző választásokhoz képest. A HírTV és a TV2 nyilatkozott még, de ők nem kívánnak politikai reklámokat sugározni.

A Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Echo Tv-nek is küldtünk kérdést szerdán a témáról, de válasz nem érkezett mostanáig. Kerestük az ügyben egy tulajdonosváltás miatt épp nagy átalakulásban lévő Story4Story5 és a Galaxy TV csatornákat működtető Digital Media and Communcations Zrt.-t is, hogy ők adnak-e reklámidőt a pártoknak, de Borsány-Gyenes András későbbre ígért választ.

Budapest, 2014. január 17.
A TV2 kereskedelmi televízió XIV. kerületi, Róna utcai székháza 2014. január 17-én.
MTI Fotó: Mohai Balázs
Kihagyja a TV2 Csoport a választási kampányt
Bár a kormány fizetett migrációs szpotjai most is futnak a TV2-n, Andy Vajna 11 tévécsatornája közül egy sem fogad be a pártoktól politikai tévéreklámot a választási kampányban. A tv2.hu-n se tudnak hirdetni.

Az országgyűlési választásokat 2018. április 8-ra tűzte ki Áder János köztársasági elnök.

A Tematichoz tartozik egyébként a Budapesten hosszú ideje piacvezető Sláger FM kereskedelmi rádió is.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Budapest, 2017. június 22.
Egy férfi ásványvizet iszik Budapesten 2017. június 22-én. Másodfokú hõségriasztást adott ki Szentes Tamás, az országos tisztifõorvosi feladatokért felelõs helyettes államtitkár június 22-én 0 órától június 26-án 24 óráig.
MTI Fotó: Mohai Balázs

Abnormálisan meleg lesz 2022-ig

Kommentek

HAMBURG, GERMANY - JULY 7:   (RUSSIA OUT)  German Chancellor Angela Merkel (R) and Russian President Vladimir Putin (L) arrive to the plenary session at the G20 Summit on July 7, 2017 in Hamburg, Germany. (Photo by Mikhail Svetlov/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.