Média
Budapest, 2014. január 17.
A TV2 kereskedelmi televízió XIV. kerületi, Róna utcai székháza 2014. január 17-én.
MTI Fotó: Mohai Balázs

Kihagyja a TV2 Csoport a választási kampányt

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 01. 24. 18:35

Bár a kormány fizetett migrációs szpotjai most is futnak a TV2-n, Andy Vajna 11 tévécsatornája közül egy sem fogad be a pártoktól politikai tévéreklámot a választási kampányban. A tv2.hu-n is hiába próbálnának hirdetni.
Korábban a témában:

Idén sem ad teret a pártok reklámjainak képernyőjén az Andy Vajna kormánybiztos tulajdonában lévő TV2 Média Csoport, mely a 24.hu ezzel kapcsolatos megkeresésére szerda este adott választ.

A TV2 már 2014-ben is hasonlóképp döntött, de azóta a vállalat tulajdonosi szerkezetében bekövetkezett változások különösen is indokolttá tették a kérdést, ráadásul négy éve még az RTL Klub is hasonlóan döntött, idén azonban ők már teret adnak az országos listát állító pártok üzeneteinek.

A médiavállalat 24.hu-nak küldött válaszában szó szerint ez áll:

A TV2 Média Csoport Zrt. a 2018-as általános országgyűlési választásokhoz kapcsolódóan nem fog sem politikai reklámokat, sem politikai hirdetéseket (ahogyan azok a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény (a továbbiakban: Ve.) 71. fejezetében meghatározásra kerültek) közzétenni a portfóliójába tartozó médiaszolgáltatásokban, illetve sajtótermékekben.

A jogi nyelven írott levél alapján tehát nem csak a cég 11 darab tévécsatornája (TV2, SuperTV2, Mozi+, Spíler Tv, IzauraTV, Zenebutik, Prime, Fem3, Lichi tv, Humor+), de például a tv2.hu sem ad megjelenési lehetőséget a pártoknak.

Kérdeztük a TV2-t, milyen érvek mentén hozták a döntést az ügyben, ám erre nem válaszoltak.

A TV2-n egyébként a Tények előtt ma este is sugározták azokat a kormány által fizetett reklámszpotokat, melyekben a migrációról esik szó. Ezek azonban nem minősülnek párthirdetésnek.

Az RTL Klub hétfőn, az ATV pedig a 24.hu kérdésére ma jelentette be, hogy egyenlő feltételeket biztosítva és ingyenesen reklámidőt nyújt a pártoknak, továbbá díjazásért a honlapjaikon való megjelenést is lehetővé teszi. A Simicska Lajos érdekeltségében lévő HírTV ugyancsak ma közölte megkeresésünkre, hogy nem fognak sugározni politikai reklámokat.

Ingyen reklámozhatják magukat a pártok

A jelenlegi, a második Orbán-kormány idején életbe lépett jogi szabályozás alapján az M1, a Kossuth Rádió és a Duna TV minden országos listát állító pártnak azonos terjedelemben, és ingyenesen köteles leadni a reklámfilmjét. Az országosan elérhető kereskedelmi médiaszolgáltatók ugyanakkor maguk dönthetik el, hogy kívánnak-e politikai reklámot sugározni, vagy sem. A képernyőn futó politikai reklámok közzétételéért a médiaszolgáltatók nem kérhetnek és nem fogadhatnak el ellenszolgáltatást a reklámozóktól. Amennyiben viszont az igen mellett döntenek a médiaszolgáltatók, valamennyi pártnak egyenlő feltételeket kell biztosítaniuk, és a döntést be kell jelenteniük a Nemzeti Választási Bizottságnak.

A médiahatóság által nyilvántartott országos lineáris médiaszolgáltatók február 17-ig dönthetnek arról, hogy lehetőséget adnak-e a pártoknak a választási üzeneteik közvetítésére.

2014-ben egyébként egyetlen kereskedelmi tévé sem biztosított ingyenesen reklámhelyet a pártoknak, így az RTL Klub és a ATV döntése már most fordulatnak tekinthető.

Az országgyűlési választásokat 2018. április 8-ra tűzte ki Áder János köztársasági elnök.

Kiemelt kép: A TV2 székháza. MTI Fotó: Mohai Balázs

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Röszke, 2015. szeptember 15.
A határzárként használt vasúti vagon a magyar-szerb határon, Röszke térségében 2015. szeptember 15-én. Ezen a napon hatályba léptek a migrációs helyzet miatti új szabályozások.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.