Tegnap tette közzé negyedik negyedéves eredményeit a Twitter, amely meglehetősen felemásan teljesített. A legfontosabb, hogy az utolsó negyedévben csökkent az amerikai felhasználók száma a megelőző időszakhoz képest, ami azért különösen figyelemre méltó, mivel ilyen esemény most először történik a közösségi médiás oldal történetében. Mindez ráadásul pont akkoriban történt, amikor a Twitter különböző újdonságokkal próbálkozik, amelyek elvileg a felhasználók kényelmét hivatottak javítani, illetve amelyektől azt várja a cég, hogy növeli a userek által az oldalon eltöltött időt.
A Twitter most azt közölte, hogy az október és december közötti időszakban globálisan stagnált a felhasználószám – 320 millió aktív felhasználójuk volt- , viszont az Egyesült Államokban már csökkenést mutattak ki. A Twitter vezetősége azonban rögtön igyekezett megnyugtatni a befektetőket egy nekik írott levélben, hogy az idén januári számok már biztatóbbak, az aktív felhasználók száma újból eléri a harmadik negyedévi értéket. Egyúttal a menedzsment reményét fejezte ki, hogy ez a trend folytatódni fog.
A hirdetési bevétel szépen megindult felfelé, de hiába
A felhasználószám alakulása mellett érdemes rápillantani a cég bevételeinek alakulására is. E téren egyelőre kifejezetten szépen teljesített mostanában a cég, 48 százalékos növekedést tudtak felmutatni a 2014 negyedik negyedévi adatokhoz képest. A bevételek 90 százaléka egyébként hirdetésekből származott. A hirdetésből származó árbevétel 641 millió dollárt tett ki az utolsó negyedévben. Az elemzők azonban valamivel magasabb értékre, átlagosan 648 millió dollárra számítottak. A Twitter vezetősége a részvényeseknek írott levélben egyébként úgy fogalmaztak, hogy “2015 nagyon erős év volt”, illetve a hirdetési árbevétel jelentős növekedését emelték ki.
A nettó eredmény soron 90 millió dolláros veszteséget mutattak ki, az operatív eredmény pedig mínusz 67 millió dollár lett. Ugyanakkor némi bizakodásra adhat okot, hogy a különféle egyszeri tételektől, valamint a részvény-kompenzációs költségektől megtisztított nettó eredmény már 114 millió dolláros profit lett.Az idei első negyedévre egyébként a Twitter 595-610 millió dollár közötti bevételt vár, de az elemzők ennél ugyancsak többre, 633 millió dollárra számítottak volna.
A Twitter üzleti eredményeit és a felhasználókra vonatkozó adatokat nem igazán fogadták kitörő örömmel a befektetők, a zárás után 3 százalékkal esett a Twitter-részvények árfolyama.
Megújul a timeline
A Twitter egyébként tegnap megerősítette, hogy a felhasználói aggályok ellenére bevezetik a timeline-ra vonatkozó újítást, amelynek lényege, hogy a legjobb, legfontosabb posztok kerülnek felülre, szemben a korábbi időrendi megjelenítéssel. A Twitter azonban azt is leszögezte, hogy a “Show me the best tweets first” (“Először a legjobb tweeteket mutasd!”) szolgáltatás opcionális, a felhasználók változatlanul használhatják az időrendi megjelenítést is. Korábban sok felhasználó attól tartott ugyanis, hogy az új timeline előbb-utóbb kötelező lesz, ez pedig a Twitter lényegét kérdőjelezné meg számukra, hiszen sokan épp azért használják ezt a felületet és nem a Facebookot, ahol Zuckerbergék különböző mesterséges intelligenciás algoritmusokkal próbálják kitalálni, hogy a kitett postok közül mi érdekelheti a látogatókat, akiknek a kezéből lényegéből kivették az irányítást.