Mióta minden virtuális és digitális, pl. az emberek kedvenc szórakozása állatok és növények istápolása (lásd még: földművelés, állattartás) a neten, nem csoda, hogy a kézművesség és logika mesteri találkozása, az ördöglakat is átköltözött a bitek és bájtok világába.
Az interlocked játékban idomok kapaszkodnak egybe, melyeket próbálgatás, huzavona, taszigálás és persze némi logika segítségével szét kell választani. A grafikai fejlődés eredményeképpen úgy forgathatjuk virtuális kezünkben a tárgygubancot, mint egy Rubik-kockát, így láthatjuk, ha ezt itt benyomjuk, akkor az ott kibújik.
A fejtörés persze egyre nagyobb intezintású, valószínűleg építészek és geometrikusok vannak előnyben ennél az elegáns játéknál. A szóközzel váltakozik a nézet és a mozgatás funkció (tehát a semmit a szemnek, mindent a kéznek elv (és ellentéte) érvényesül). Természetesen mindent szintet újrakezdhetünk, kaphatunk hozzá segítséget, és a játék még écákat is ad, mint a viccbéli rabbi.
A játék kétféle módban játszható, a challange mód értékeli, ha minél kevesebb mozgásból és idő alatt rágjuk át magunkat a digitális ördöglakatokon, és előremenetelünket csillagok adományozásával ismeri el, így a „rángatjuk, mint őrült” taktika, avagy az „erővel majdcsak sikerül” elgondolás a másik, a sima játék üzemmódban működik igazán, ahol az időmilliomosok és autóbontók is örömmel állhatnak fel a gép elől.