Bőröndbe rejtett kisautóval könnyíthette volna meg a Mazda a reptéri közlekedést

A nagy álomból persze nem lett semmi.

A kilencvenes évek furcsa dolgokat hoztak a világnak, kevés volt azonban közülük annyira unortodox, mint a japán Mazda autógyár egy mérnökének ötlete, ami három kerék, egy kényelmetlennek tűnő ülés, illetve egy kétütemű motor, valamint egy utazóbőrönd háziasításából akarta létrehozni a világ első reptéri kisautóját, megkönnyítve az utasok a biztonsági ellenőrzéstől a repülőgépig tartó útját.

Az 1991-ben valóra váltott, egy belső versenyen bemutatott ötlet persze több sebből is vérzett, hiszen

így egy újabb bőröndre, vagy legalább hátizsákra is szükség lett volna, hogy legalább a legszükségesebb holmikat magunkkal vihessük.

Mindezek fényében nem meglepő, hogy a mindössze harminckét kilót nyomó, egy tankkal két órán át repeszteni képes kis járműből végül csak kettő készült – a zöld és vörös színű prototípust 1991-ben, a céges belső bemutató után törték rommá, a másik azonban működőképes maradt, sőt, a Mazda egyik vezetője a következő évben, a New York-i Nemzetközi Autószalon apropóján a Times Square-en is áthajtott vele, 1994-ben, a karosszériaként szolgáló bőrönd lecserélése után pedig Oprah Winfrey műsorában is bemutatkozott.