Café Society
Woody Allen ’30-as évekbeli mozija egy filmszakmába vágyakozó férfiról Kristen Stewarttal és Jesse Eisenberggel a főszerepekben érkezik, és komoly várakozás övezi. A legutóbb ugyanis, amikor egy Woody Allen-mozi – jelesül az Éjfélkor Párizsban – Cannes-ban debütált, annak bizony négy Oscar-jelölés lett a vége, melyből egyet díjra is sikerült váltani.
American Honey
Cannes-ban idén 17 férfi és 3 női rendező mutat be filmet, e három nő egyike, Andrea Arnold jegyzi ezt a mozit. A sztori egy szökött tinilány útját követő road movie, amelyben hősünk, Star (Sasha Lane) egy országjáró ügynökhordához csapódik, hogy magazin-előfizetéseket sózzon rá a népekre. A férfi főhős Shia LaBeouf, ami már önmagában biztosítja, hogy erről a filmről sokat fognak cikkezni.
Neon Démon
Ha a magyar mozikba bármilyen horror jön, az már önmagában is öröm, eléggé elhanyagolt műfaj ez mifelénk, pedig igény volna rá. A Neon Démon ráadásul végre nem holmi ZS-kategóriás ijesztgetés, a trailer igen jól néz ki, mesteri stáb állt össze, Keanu Reeves és Elle Fanning a két főszereplő, a rendező pedig Nicolas Winding Refn, aki a hihetetlen kultusszal övezett Drive-ért is meg a rémes Csak Isten bocsáthat megért is felelős, szóval igazán kíváncsiak vagyunk.
Julieta
Egy új Almodóvar-filmnek mindig van hírértéke. A mostani, Julieta című darab ismét – mint már oly sokszor – egy különös sorsú női karakter körül forog. Összetört szívek, emlékekben merengés, déli tájak és olyan mély családi dráma, hogy az alját se látni.
Personal Shopper
Kristen Stewart nagyon keményen dolgozik azon, hogy leküzdje az Alkonyat-filmekkel magára húzott, nem éppen hízelgő renomét. Tavaly a Sils Maria felhőivel, Olivier Assayas rendezésében be is húzott egy Cesar-díjat – amit mellesleg a francia Oscarként emlegetnek -, ezt a mostani filmjét pedig ugyanezzel a rendezővel készítette, szóval akár még jó is lehet. Ne tévesszen meg a cím – a personal shopper, avagy “személyi vásárló” az a személy, aki gazdag emberek öltöztetéséért felel – ez a film ugyanis állítólag egy kísértethistória lesz.
Neruda
Életrajzi film Chile nemzeti kincséről, az író-költő-drámaíró Padlo Nerudáról, aki ugyanúgy kapott a Szovjetuniótól Nemzetközi Lenin-békedíjat, mint irodalmi Nobelt. A rendező Pablo Larrain egyébként ezzel egy időben egy másik biopicen is dolgozik: a Natalie Portmannel készült Jackie Kennedy-mozi is hamarosan érkezik.
Gimme Danger
Annyit mondok: Iggy Pop-doku. Na jó, meg még annyit: Jim Jarmuschtól. Ezt látni kell.
Elle
Paul Verhoeven nyomasztónak ígérkező thrillert hoz Cannes-ba. Az Elle egy nemierőszak-túlélőről szól, aki nyomozni kezd erőszakolója után. Bosszúra készül. A főszerepben pedig az az Isabelle Huppert, akinek köszönhetünk már legalább egyet a filmtörténet legbizarrabb karakterei közül – lásd A zongoratanárnő.
The Last Face
Erről a filmről annyi okból kell beszélni, hogy azt se tudom, hol kezdjem. Eleve: Sean Penn rendezi, ami önmagában is izgalmas. A főszerepben Charlize Theron, akit bármikor, bármiben, bármit csinál, azt látni kell. Ráadásul itt mégiscsak az expasija dirigált neki. Mellette ott lesz még Javier Bardem, és az Adéle élete Adéle Exarchopoulosa is. És a sztori is kőkemény: Afrika, segélyszervezetek, és mindezek etikai és szociális drámája.
A barátságos óriás
Spielberg családi animációs meséjéről már eddig is beszéltünk, remek minden fotó és trailer, és még mozikba sem került. Nagyon bízunk benne, hogy jó lesz.
The Red Turtle
Az első animációs film, ami nem japán rendező keze alól kerül ki a Ghibli Studióból, amelynek ugye a megismételhetetlen Miyazaki-mozikat köszönhetjük. Michael Dudok de Wittel viszont nem vettek zsákbamacskát, a holland filmes az Apa és lánya című rövid animációjával 2001-ben már behúzott egy Oscart.
Risk
Ugyanaz a Laura Poitras, aki az Oscar-díjas Citizenfour című Snowden-dokut rendezte, egy hasonlóan fontos figuráról készítette el új dokuját: a Risk Julian Assange-ról, a WikiLeaks alapítójáról szól.
The Transfiguration
Első filmes Cannes-ban? Mintha lett volna nekünk magyaroknak valami hasonló élményünk mostanában… Így aztán már csak Nemes Jeles László miatt is drukkolunk majd Michael O’Shea-nak, aki egy indie horrormozival érkezik.
Mal de Pierres / “From the Land of the Moon”
Marion Cotillard Milena Agus Szerelemkő című, második világháborús regényének adaptációjában, ebből nagy baj nem lehet.
Agassi / The Handmaiden
Az ázsiai mozi csillaga meredek ívben emelkedik, ez a dél-koreai film is ígéretesnek tűnik. Sookeet komornának alkalmazza egy gazdag örökösnő, ám ő valójában egy szövevényes csalási ügy résztvevője, melynek célja kiforgatni munkaadóját a vagyonából. Csak aztán a két nő vonzódni kezd egymáshoz…