Közélet

Pünkösdi kirándulás a jegyrendszer útvesztőjében

Örömteli, ha a különböző utazásokhoz különböző jegyek tartoznak, még akkor is, ha ettől a jegyrendszer némiképp átláthatatlan. Így igazságos – addig is, míg az elektronikus rendszert bevezetik. De csak akkor működik, ha ezeket a jegyeket meg is lehet vásárolni. Ezzel azért szokott gond lenni. B. P. monogramú olvasónk levele következik.

A háromnapos hétvégén kimentünk a zöldbe. Úti célunk kívül esett Budapest közigazgatási határán, így előzetesen tájékozódtunk a lehetőségekről, hiszen az útiköltség oda-vissza több személyre egész kis vagyon. Úgy esett, hogy végül egyedül utaztam, bérlettel, ám jegytömb nélkül, azzal más utazott.

Megtudtam, hogy a Budapest bérlethez elegendő egy kiegészítő (cserépszínű) jegyet vásárolni, aminek az ára 250 forint. Elutaztam hát a végállomásra (villamossal, bérlettel) és a megállóban álló busz vezetőjétől kértem kiegészítő jegyet bérletemhez. A buszvezető közölte: neki ilyenje nincs, legfeljebb a teljes útra adhat jegyet 450 forintért. A kedvezményes árú jegy (miért kedvezmény, ha a közigazgatási határig van bérletem???) a pénztárban kapható.

Visszamentem a pénztárhoz és kértem egy kiegészítő jegyet a bérletemhez. (Közben a busz kevéssel a hivatalosan jelzett indulási idő előtt elporzott, a következő majd 18 perc múlva jön, mivel hétvégén – a turistákra való tekintettel! – gyakrabban jár.)

A pénztáros közölte, hogy nála a jegy kifogyott, pedig “ő már pénteken szólt, hogy nem lesz elég”. Valóban dicséretes dolog egy háromnapos ünnep előestéjén közölni, hogy el fog fogyni a jegy, de szerintem nem elegendő a “nyomdai átfutásra”. Miért nincsen olyan jegynyomtató legalább a végállomáson, amilyen minden MÁV-kalauznak a vállán lóg? Nos, a kérdést a XXI. században fel se tegyük.

A megoldás a pénztáros szerint az, hogy:

a) veszek egy jegytömböt (300 forint/jegy; 3000 forint/jegytömb)

b) veszek jegyet a teljes útra (350 forintos halványlila jegy).

A pénztáros szerint egy ideje nem is nyomtattak kiegészítő jegyet, mert egy darabig nem lehetett tudni, hogy a Volán vagy a BKK szolgálja ki a viszonylatot. A hír nem vidámított fel… Végül – mérlegelve, hogy jegytömbünk már van, csak éppen nem nálam – a 350 forintos jegy mellett döntöttem.

Slusszpoén: a buszon lévő 4 darab jegyérvényesítő berendezés (3 elektromos, 1 mechanikus) közül egyetlen egy sem működött, így kezeletlen jeggyel kényszerültem odafelé utazni. A visszaútra ismerősöktől kaptam 250 forintos kiegészítő jegyet, amit érvényesítettem is. A nyilvánvalóan adódó kérdéseket ezek után bárki felteheti…

A bejegyzéshez a BKV-figyelő Facebook oldalán tudtok hozzászólni: http://www.facebook.com/bkvfigyelo

Ajánlott videó

Olvasói sztorik