Manapság az olyan nagyvárosokban, mint Budapest, Varsó vagy Riga, mobiltelefonon keresztül is könnyedén be lehet fizetni a parkolási díjat; és ez csak egy a mobilfizetési technika sikertörténetei közül annak közép- és kelet-európai bevezetése óta.
Mivel a mobiltelefon-használat elérte a telítettségi szintet a régióban, a mobilhálózatok üzemeltetői új módokat keresnek bevételeik növelésére – mondja Várnai Éva, a KPMG üzleti tanácsadó partnere.
A KPMG Mobilfizetések Közép- és Kelet-Európában című legutóbbi felméréséből az tűnik ki, hogy a mobilfizetések szélesebb körben történő elterjedését akadályozza, hogy nincs egységes szabályozás, illetve a mobilhálózatok üzemeltetői, a bankok és a kiskereskedők közötti együttműködés is hiányzik.
A mobilfizetések szélesebb körben történő alkalmazása a hitelkártya-társaságok, a mobiltelefon-gyártók és a hálózatüzemeltetők számára egyaránt előnyösnek bizonyul majd. De amíg ez bekövetkezik, a kiskereskedőknek fel kell ismerniük, milyen előnyökkel járnak számukra ezek a fizetések, a szolgáltatóknak és a használóknak pedig ezzel egyidejűleg látniuk kell, hogyan takaríthatnak meg időt és pénzt ezzel a fizetési technikával – tette hozzá Várnai Éva.