Üzleti tippek

Profi ügyfélkapcsolati háló a Microsoft-levelezőben

A Microsoft Outlook 2007-es verziójában egy beépített CRM rendszer (Customer Relationship Management) könnyíti meg a kis- és középvállalatok ügyfélkapcsolatait.

A szoftveróriás akkor döntött a rendszer beépítéséről, mikor kiderült, hogy a kkv-k számára is mutatkozott igény a CRM használatára – közölte a FigyelőNet megkeresésére Pozsony Balázs, a Microsoft Magyarország üzletágvezetője. A rendszer a teljes ügyféllista kezelésére alkalmas, s a szofisztikált felhasználók számára készült. Az igényes, működésükre és tevékenységükre figyelmet fordító sikeres cégek számára a tudatos ügyfélkapcsolatot teszi lehetővé – summázta véleményét Pozsony.

Nagyból kicsi

A cég a Navision középvállalatok számára kifejlesztett vállalatirányítási rendszerből lefelé skálázta a fejlesztői kapacitást, egyszerűsítette a kis- és középvállalatok számára fontos és nélkülözhetetlen elemeket. Így született meg a 2007-es verzióban a már hálózati kapcsolatban is működő ügyféllista kezelés. A 2003-as Office Small Business Edition Outlookjában is volt már hasonló CRM rendszer, ám az csak lokálisan volt elérhető.

Mire jó a CRM?

A rendszer segítségével egy helyről intézhetjük az összes, vevőinkkel kapcsolatos teendőket. Nyomon követhetjük és menedzselhetjük tervezett bevételeinket, online intézhetők a vállalkozás pénzügyi teendői. Igaz a Small Business Accouting csak az Egyesült Államokban elérhető, mivel Magyarországon az eltérő számviteli szabályozás miatt nincs lokalizáció.

Az Outlookban szereplő címlistánkat (Accounts) hozzárendelhetjük a Business Contact-okhoz, a céghez kötődő személyek listájához. Ezen a menüponton belül az előzményeiben visszakereshető minden korábbi e-mail, találkozó, kiajánlás és feladat. Ez különösen a munkaerő változás esetében óriási segítség, hiszen a feladatok átadása digitális módon történik, így jóval gyorsabb a munkába állás is – mondta az üzletágvezető.

Üzleti ajánlatok kezelése

Az értékesítés minden fázisa lekövethető, és igény szerint kereshető. Az elküldött üzleti ajánlataink (Opportunities) összes fontos információja elérhető: kinek, mikor, milyen értékben ajánlottuk ki termékeinket, szolgáltatásainkat, milyen stádiumban van a folyamat, illetve a várható bevétel is. A prognosztizált bevétellel a vállalkozás cash-flowja tervezhetővé válik. Ezzel az értékesítők munkája válik átláthatóbbá és egyszerűbbé. Például egy kereskedelmi igazgató az összes, értékesítője tevékenységébe „beleláthat”. Ez az egyik sarokköve a rendszernek – véli Pozsony.

Üzleti projekteket és egyéb projekt teendőket is indíthatunk. Előbbi a vállalkozás üzletmenetét befolyásoló változásokat jelenti, míg utóbbi a céges projekteken belül elvégzendő teendőket jelenti, például költözés, új iroda projekt vagy dokumentáció, prezentáció készítése egy szemináriumhoz.

A marketing kampányok indítása egyik fontos eleme a rendszernek. A kis- és középvállalatok egyik fontos marketing eleme az eDM és a hírlevél. A kampányokban nagyszámú címzettnek szánt, de személyre szabott ajánlatokat is lehet küldeni. A kampányt lépésről lépésre nagyon egyszerű kitölteni.

Az Accounts és Business Contacts teljes mértékben kompatibilis szinte az összes PDA-val és okostelefonnal. A szerveren tárolt adatokat könnyedén szinkronizálhatjuk az említett készülékeken tárolt adatokkal.

Small Business Center

A CRM-ben segítséget kapnak a kkv-k a Microsofttól hogyan válhatnak még hatékonyabbá, illetve hogyan marketingeljék magukat. A szoftvercég Small Business Centere angol nyelven széles spektrumú kis- és középvállalati tippekkel, tanácsokkal szolgál az érdeklődő cégtulajdonosok számára.

PC alapú szegmentáció

A Microsoft kkv meghatározása PC bázisú szegmentáción alapul. A szoftveróriás számára egy 25 személyi számítógéppel rendelkező vállalkozás számít kisvállalkozásnak (Small Business). Magyarországon 180 ezer cég felel meg ennek az előírásnak. A középvállalkozói réteg számukra a 25-500 PC-ig terjed. Ez Magyarországon kb. ötezer céget jelent.

Pozsony Balázs szerint egy vállalkozás életében hozzávetőlegesen a tíz PC jelenti a választópontot, ettől kezdve ajánlják a szerver alkalmazását is. Egy ekkora cégnek már tudatos informatikával kell rendelkeznie, hiszen egyrészt a webes jelenlét, másrészt pedig egy rendszergazda alkalmazása mindenképpen hasznos a vállalkozás számára.

Árazás és licencelés

A Microsoft Windows XP és Office 2003 szoftverek a hazai piac több mint kétharmadát uralják. Így tehát várhatóan ugyanekkora ügyfélkör választja majd az új Vista és Office 2007 szoftvereket. A cég nem a dobozos, hanem az előtelepített szoftverek területén vár nagy ugrást, hiszen egy új PC árában már bele van kalkulálva az új operációs rendszer ára is. A Vista és Office 2007 2-3 éven belül válthatja le a jelenleg általános XP konfigurációkat – summázta véleményét Pozsony.

A cég Open Value Subscription (OVS) licencelési rendszere éves díjfizetést határoz meg a kkv-k számára, és minimum 5 gépre érvényes. Segíti a tudatos szoftvergazdálkodást és nyilvántartást, valamint a szerződés hatálya alá vont PC-k legalizálása is könnyebbé válik. Bizonyos esetekben az első éves díjfizetésből akár 50 százalékos engedmény is kapható a már legális szoftverekkel rendelkező cégek számára. Ezt eddig Magyarországon közel ezer cég választotta, elsősorban a 25-500 PC közötti szegmensben, de egyre népszerűbb a kisebb vállalkozások között is. – közölte Pozsony.


A kisvállalati CRM rendszerek piacára való belépéssel a Microsoft számos kiscég orra alá borsot tört, hiszen számos középvállalkozás foglalkozik hasonló rendszerek fejlesztésével. Nekik ezentúl a Microsoft nagyvállalati hátterével és tudásával kell szembenézniük a vevőik megtartása érdekében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik