Üzleti tippek

Merj változtatni és nyerj piacot!

admin
admin

2005. 09. 20. 00:00

A hosszú távú sikerhez rajongótáborra van szükségünk, mely érzelmileg is kötődik a névhez, a termékhez.

Néhány aranyszabályt betartva esélyesek vagyunk, hogy bekerüljünk azon „halhatatlanok” közé, akik a márkázásban alkottak korszakalkotót. A BrandFestivalon is előadó Richard Exon a BBH reklámguruja, az árral szemben úszó WizzAir vezé,r Váradi József, vagy a Big Brother ősatyja már beírták magukat a sikeres márkaépítők nagy könyvébe

Felfedezés és spontaneitás


Aki cool terméket vesz, használ, olyan, mint Marco Polo. Mindegy, hogy légitársaságról, vagy egy televízió-műsorról van szó, olyasmihez jut, ami másnak nincs. Richard Exon szerint ilyenkor az ember kétféleképpen reagál: vagy mindenkinek ajánlja a nagy felfedezést, vagy megtartja a titkot magának, azt az illúziót keltve, hogy a termék csak az övé.

A cool termékek sajátja a véletlenszerűség, ahogy például a Big Brother-ben is benne van a kiszámíthatatlanság. A vevő nem akarja magát úgy érezni, mint akivel megetetik az újabb bomba üzletet, bizalmat kelt benne, ha a terméket szabadjára engedők vállalják, hogy minden magától történik. Éppen ennek köszönhető az, hogy a régiónk országaiban már tutiként beharangozott BigBrothert éppen egy helyi fejlesztés a ValóVilág tudta megverni nézettségben, mert itt az még izgalmas tudott maradni, és nem sikerrecept irányította őket, hanem ösztönök.

A márka élménye

Egy cool termék esetében a vevőt személyes viszony fűzi nemcsak a termékhez, de annak készítőjéhez, a vállalathoz is. Ez az a márkaélmény (brand experience), amit közvetlenül élünk át. Ennek megtervezése egy márka életében kulcsfontosságú, és a használat legfontosabb katalizátorai közé tartozik.

Egy jó étteremben mindig pontosan tudjuk, ki a vendéglátónk. Ha van valaki, aki személyében garantálja a minőséget és a jó hangulatot, máris körön belül érezhetjük magunkat. A személyes hangvétel, a közvetlen megszólítás, az életszerű szóhasználat minden márkának segít bensőséges viszonyt kialakítani a fogyasztókkal.

Az intim viszony megteremtésében az internet megjelenése is új lehetőségekkel kecsegtet. A hálón mindenki személyes tapasztalatokat gyűjthet, s megtalálhatja „lelki közösségét”, ami kedvez a cool márkák kialakulásának is. A web tökéletes színtér a pletykálkodásra, a fórumok közönsége – vagy magányos bloggerek összessége – bármit szájára vehet, s csak rajtunk múlik, erényt kovácsolunk-e belőle.

Most, először

A cool termékek valami gyökeresen újat hordoznak magukban. Velük kapcsolatban a vevőnek az az érzése, hogy ilyesmire álmában sem gondolt volna. A fapados légitársaságok minden idők legmagasabb olajáránál robbantak be Európa-szerte. Nagyon erős és újszerű márkaértéket ragasztottak a repüléshez, és magukat egymástól a disztinktív márkaépítés révén különböztették meg. Ami az átlagosra, az unalmasra és a megszokottra lő, az lehet cool. A coolság ugyanakkor magában hordozza az exkluzivitást, mert amint elérkezik a tömegtermelés, elvész a meghitt kapcsolat, a hitelesség. Üzleti döntés kérdése, hogy mi a cél: drágán akarunk értékesíteni vagy sokat? Néhány vevőtől elfordulunk, hogy másokat megtartsunk. Míg egyesek a „kecske is jóllakjon, a káposzta is megmaradjon” elvet alkalmazzák, mások esküsznek rá, a cool terméknek ára van!

www.cinnamonclub.com
www.bbh.co.uk

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.