Beterjesztették a Parlamentnek azt a módosító javaslatot, amelynek értelmében napi maximum 84 forint, évi 30 295 forint baleseti adót lehet beszedni egy szerződőtől. Az összeg az idei kötelezős díjak ismeretében szinte kizárólag a teherfuvarozókkal tesz jót.
A maximalizálás nélkül 20-120 ezer forinttal növekvő tehergépjármű kötelező biztosítási díjjal néztek volna szembe – állt a Biztosítás.hu internetes alkusz egy korább felmérésében.
Sárai Tamás MKFE biztosítási alkusz ügyvezetője elmondta az FN24-nek, hogy a kezdetektől lobbizott a szervezet a maximalizálás mellett, mondván aránytalannak tartották, hogy a személyi sérüléses balesetek mindössze 8 százalékáért felelős fuvarozóknak, több százezres baleseti adót kelljen kitermelniük.
Az adó célja a kormány kommunikációja szerint, hogy az autók okozta személyi sérüléses baleseti károk ellenértékét a biztosítók fizessék/fizettessék meg a közlekedésben részt vevőkkel, az ne a társadalombiztosítási kasszát terhelje.
Mindenesetre a magyar foglalkoztatási létszám 6 százalékát kitevő fuvarozók úgy tűnik eredményesen lobbiztak, az adó felső határának bevezetésével viszont vélhetően nem teljesül a kormányzat által az adóból remélt 27 milliárdos bevétel. A bevételi cél egyébként is veszélyben van, ugyanis a piaci verseny továbbra sem csillapodik, megint közel 30 százalékkal csökkentek a személyautós kötelezős díjak, ennek révén pedig úgy számolnak, hogy a teljes kgfb-piac idei bevétele nem éri el majd a 90 milliárd forintot.
A teherautós kötelezős piac egyébként csak kicsit más mint a személyautós, itt is egyre erősebb a piaci verseny – főleg amióta a flottákra is egy időben hirdetnek díjat a biztosítók. Ennek köszönhetően, ha nem is olyan mértékben, mint a személyautóknál, idén nagyjából 15 százalékkal mentek lejjebb az átlagdíjak – mondta el Sárai Tamás.