SPAR-ügyvezető: a gyümölcs luxuscikké vált, négy zsemle helyett sokan vesznek inkább fél kiló kenyeret

Heiszler Gabriella szerint borítékolható, hogy az árstop kivezetése után hónapokig nem adnak majd el cukrot, lisztet, étolajat.

Mivel az árstop politikai kommunikációs eszköz is egyben, várható volt, hogy marad

– így értékelte Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója Orbán Viktor árstopokkal kapcsolatos kijelentését az Indexnek adott interjújában. A miniszterelnök a Kossuth Rádióban úgy fogalmazott múlt pénteken, hogy: „sajnos még nem lehet kivezetni az árstopot, ami eddig történt, az kevés”. Heiszler Gabriella elmondta: szimbolikus jelentőségük van az érintett alapvető élelmiszereknek, „a döntéshozó azt pedig nyilvánvalóan nem mérlegeli, mit veszítünk mindannyian a kiválasztott kilenc termék árbefagyasztásával”. Most abban bíznak, hogy a nyár elején kivezetésre kerül az intézkedés.

Amikor ez majd megtörténik, hónapokig nem adunk el cukrot, lisztet, étolajat, az borítékolható, a többi termékkategóriánál is hosszú hetekbe telhet majd a piac regenerálódása

– tette hozzá.

Heiszler beszélt arról is, hogy jelenleg nincs annyi burgonya, tojás, sertéscomb vagy csirkemell, amekkora pluszkeresletet generált az állami beavatkozás, ez pedig az import felé löki a beszerzést. A SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója megjegyzete:

csak az élelmiszerárstopon heti mintegy 250-300 millió forintot bukunk, többet, mint a különadón. Az más kérdés, hogy változatlanul nincs profit, nemhogy extraprofit, és még ma sem értjük, miért árbevétel-arányosan állapítják meg.

Heiszler az Indexnek adott interjújában kitért még arra, hogy:

Heiszler Gabriella februárban a 24.hu-nak adott interjújában is beszélt arról, hogy már a középosztály is kétszer meggondolja, hogy mit vásároljon, különösen, hogy kell-e neki a drágább, márkásabb termék.

Kapcsolódó
Heiszler Gabriella SPAR-vezér: Már látszik, hogy olcsóbb lesz a liszt, az étolaj
Az év végére 10-15 százalékosra szelídülhet az élelmiszerek inflációja a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója szerint. Heiszler Gabriella szerint már a középosztály is kétszer meggondolja, hogy mit vásároljon, különösen, hogy kell-e neki a drágább, márkásabb termék. A Dellában szó esik arról is, hogy valóban más minőségű portékák kerülnek-e a magyar boltok polcaira, mint Európa más országaiban.