Szegény HÉV-kocsikat már sokadszorra kell átmatricázni: először az elővárosi vonalak állami átvételekor kellett a BKV Zrt. matricái helyére az újonnan alakult BHÉV Zrt. suta logóját felragasztani, majd ennek is megváltoztatták a nevét MÁV-HÉV-re.
A fővárostól való átvétel tavaly augusztus 31-én kezdődött és november végére zárult le, 140 millió forintos költséggel. Így a Budapestnek plusz költséggel járó agglomerációs közlekedési feladatokat átvette az állam Tarlós István városától. A nagy váltás kaotikusnak tűnik változatlanul, az Index szerint a BHÉV első vezetője, Feldmann Márton hamar szembesült vele, hogy nincs pénz a HÉV-re.
Őt Pál László váltotta, az aránylag tiszta vasúti kocsikat pedig rengeteg graffiti. Ennek oka az lehet, hogy amíg a BKK felügyelte az elővárosi közlekedést is, addig a BKV-ra kötbért szabott ki, ha mocskosak voltak a kocsik. Ez mára megszűnt.
Erről a MÁV sajtóosztálya amúgy azt írta, ha rendkívüli szennyeződés keletkezik egy kocsiban, azt kiveszik a forgalomból és aznap megtisztítják. A graffitiket is igyekeznek lemosni, de a burkolóanyag magába szívja a festéket, végleg, teljesen csak akkor távolítható el a nyoma, ha azt lecserélik.
Az üvegkarcolások pláne csak teljes üvegcserével távolíthatók el. Erre a karcvédő fóliák bevezetése jelenthet gyógyírt, ezt jelenleg tesztelik. Ami lényeges, hogy külső cég takarítja a HÉV-kocsikat, mocskosan nem állhatnak forgalomba. A megrendelő Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ellenőrzi és kötbérezheti ezt.
(Index)