A Budapesti Metropolitan Főiskola XXI. századi intézmény és kiemelt hangsúlyt fektet a végzettek boldogulására. 11 éve működtetik a KarrierCentrumot, és nemcsak a hallgatóknak nyújtanak segítséget, hanem azoknak is, akik már kikerültek a munkaerőpiacra. Szolgáltatásaik között szerepel pl. a karriermenedzsment azok számára, akik szakmai gyakorlatra készülnek vagy tanulmányaik befejezése előtt állnak. Van náluk személyes márkaépítési tréning, egyéni karrier-tanácsadás, segítenek az irányok megtalálásában, a cégek kiválasztásában, önéletrajzírásban. A már legalább egy éve végzetteknek pedig 3-5 alkalmas coaching jellegű tanácsadást biztosítanak – sorolja Major Szilvia, a centrum vezetője.
Szakonként tartanak „+” rendezvényeket, ahova olyan különleges előadókat hívnak, akik egyébként nem tanítanak a főiskolán. A Kommunikáció+ rendezvényre például a Sony Pictures Television Networks / AXN CENTRAL EUROPE filmbeszerzési menedzserét hívták meg, aki arról beszél majd, hogyan kerülnek az amerikai sorozatok a magyar képernyőkre, a Merketing+ vendége pedig a Prezi alapítója, Somlai-Fischer Szabolcs lesz, aki a vállalkozásokon belüli innovációról tart majd előadást.
Kedvelt a Metropolitan Doors állásbörze, ahova 30-40 céget hívnak meg, náluk érdeklődhetnek a diákok a bejutás feltételeiről, követelményeiről, leadhatják az önéletrajzukat és próbainterjún vehetnek részt, valamint működik CV-ambulancia is.
A gyakorlaton résztvevőket látogatják, a gyakornok és a cég is értékeli egymást. A versenypiac kiszolgálás érdekében a centrum megtudakolja, mit várnak el a cégek a pályakezdőktől, és hogy az elvárásoknak mennyire felelnek meg a főiskolán végzettek. Major Szilvia hangsúlyozza: azt tartják fontosnak, hogy a felsőoktatás és a piac közti teret áthidalják úgy, hogy a diáknak legyen információja a versenyszféra munkaerőpiacáról és arról, hogy hogyan tud ott boldogulni.
Tóth Alexandra még csak idén kezdett, pénzügy és számvitel szakon. Magánfőiskolát azért választott, mert úgy érzi, ezek az intézmények jóval többet tesznek azért, hogy lépést tartsanak a korral, és több lehetőséget adnak, mint az állami felsőoktatás. A Metropolitanre pedig azért jött, mert utánanézett, hogy 15 év alatt milyen gyors fejlődésen mentek át (évről évre több szakon lehet náluk tanulni pl.), ami neki szimpatikus volt, a részese akart lenni. Első benyomásai nagyon pozitívak.
Szűcs Gergely volt kommunikáció szakos hallgató és volt HÖK-elnök már a mesterképzést is elvégezte. Ahogy magát nevezi, rendezvénymoderátor és ceremóniamester, sokszínű munkát végez. Gergely szerint a Metropolitan legnagyobb erőssége az odajáró hallgatókban rejlik. Ezt úgy érti, hogy a különböző szakterületek (kommunikációs, üzlet, turizmus, művészet) diákjai kapcsolataik révén később is egymás segítségére lehetnek, amit egyedülálló lehetőségnek tart.
A gyakorlatorientáltság szerinte nemcsak a kurzusok felépítésében, hanem a különböző programoknál is jellemző. Aki igénybe veszi a KarrierCentrum szolgáltatásait, gondot fordít a kapcsolatépítésre, részt vesz a cég- és műhelylátogatásokon, kiállításokon, azt szerinte kevés meglepetés érheti az életben, mert sok dologra felkészít a főiskola.