Gazdaság

A nagyvállalatok fele nem tervez beruházást

epitkezes(210x140).jpg (munkás, )
epitkezes(210x140).jpg (munkás, )

Ez azt jelenti, hogy csökkent a beruházási hajlandóság. A legnagyobb hazai cégek jelenleg leginkább technológiafejlesztésre fókuszálnak – derül ki a K&H nagyvállalati növekedés index kutatás adataiból.

A hazai nagyvállalatok fele tervez jelenleg beruházást a következő egy évben, ezért a Növekedési Hitelprogramnak a jövő évben is fontos szerepe lehet a vállalati szektor fejlesztéseinek finanszírozásában. A legnagyobb hazai cégek jelenleg leginkább technológiafejlesztésre fókuszálnak – derül ki a K&H nagyvállalati növekedés index kutatás adataiból.

Pont 50 százalékon

A K&H nagyvállalati döntéshozók körében végzett felmérése alapján jelenleg a legnagyobb cégek éppen fele tervez beruházásokat a következő egy év során. „A K&H nagyvállalati növekedési index eredményei azt mutatják, hogy minimálisan, 55-ről 50%-ra mérséklődött a szektor beruházási hajlandósága, azoknak a vállalatoknak az aránya, amelyek a következő egy év során fejlesztést terveznek. Ez azt jelenti, hogy az új beruházások támogatására fókuszáló Növekedési Hitelprogram a jövő évben is fontos szerepet kaphat a szektor fejlesztéseinek finanszírozásában” – tájékoztatott Peter Roebben, a K&H Vállalati üzletágának vezetője.

A nagyvállalatok többségénél nem nő a beruházás értéke

„A nagyvállalati döntéshozók elmondása alapján a legtöbb vállalatnál (61%) döntően nem fog változni a beruházások értéke a következő 12 hónapban, miközben a cégek 30 százaléka növelni tervezi fejlesztési ráfordításait. A megkérdezett vezetők csupán 9 százaléka nyilatkozta, hogy visszafogják beruházási költségeiket” – hangsúlyozta a szakember.

A cégek földrajzi elhelyezkedése alapján azonban nagymértékben eltérő a beruházási hajlandóság. A legnagyobb fejlesztési kedv egyértelműen a nyugat-magyarországi cégeknél figyelhető meg, körükben 10-ből 4 tervezi növelni beruházásai értékét. Ehhez képest a keleti régió vállalatainak 30 százalékára, míg a budapesti cégek csupán negyedére jellemző ugyanez.

A megvalósítandó beruházásoknál a cégek legnagyobb arányban technológiafejlesztésben (29%), illetve kapacitásbővítésben (16%) gondolkodnak, tehát olyan beruházásokban, amelyek a fenntartható növekedés alapjai, míg értékesítés-, illetve folyamatfejlesztést egyaránt a cégek 7 százaléka tervez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik