Élet-Stílus

A vásárlás forradalma zajlik a szemünk előtt

Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu
Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu
Ha elkerülhető a sorban állás, miért ne intéznénk kényelmesen, online a bevásárlást? Az online vásárlás evolúciója a korábbi évtizedekben is szolgált érdekes mérföldkövekkel, az utóbbi években viszont még ezekhez képest is valóságos forradalom zajlik.

Ma már egyre inkább jellemző, hogy a vásárlásait az ember jobb szereti online, a kanapén ücsörögve megejteni. Napjainkban a technológiai fejlettség olyan szinten van, hogy az egész hetes bevásárlásokhoz is elég mindössze egy laptop vagy okostelefon, valamint megfelelő internetkapcsolat.

Az online vásárlás térhódításához a koronavírus-járvány is hozzájárult az elmúlt két évben, hiszen a korlátozások és a kötelező távolságtartások miatt a piac szereplői is arra kezdték ösztökélni az embereket, hogy érintésmentesen vásároljanak be, erre pedig a kínálati oldal is reagált. Ennek köszönhető, hogy ma már minden valamire való üzlet – az élelmiszer-áruházaktól kezdve a ruhaboltokon át a műszaki cikkeket árusító üzletekig – rendelkezik online felülettel, ahol az emberek úgy tudják elintézni a vásárlásaikat, hogy közben senkivel nem kell találkozniuk. Mindez még jó pár éve szinte elképzelhetetlen volt, nem is beszélve az online vásárlás evolúciójának korábbi szakaszairól.

Hogy mikor kezdődött ez az egész?

A  szakértők legtöbbször a nyolcvanas évek elejét jelölik meg a folyamat kezdeteként. Ekkor, 1981-ben jött létre az a B2B (Business-to-Business) felület, ami egy utazási iroda több tucat ügynökét kötötte össze, akik letölthették a cég legújabb ajánlatait, hogy utakat foglaljanak az ügyfeleiknek. Egy évvel később pedig B2C (Business-to-Consumer) vonalon is beköszöntött a forradalom a Minitel, a mai internet elődjének megjelenésével, ami lehetővé tette, hogy az ügyfelek online vásároljanak.

A Minitel ugyanakkor leginkább francia földön volt elterjedt és sikeres, így a világ nem erre emlékszik elsősorban. Hanem

egy 72 éves Jane Snowball nevű brit asszonyra, aki 1984-ben a Tesco első online vásárlója volt.

Alig egy évtized telt el, és a technológia fejlődésének, illetve az eBay és az Amazon megjelenésének köszönhetően alapjaiban alakult át az emberekben az online vásárlásról alkotott kép. Ezeken a felületeken bárki eladhatott bármit, aminek legfőbb következménye lett, hogy megnőtt az igény az online vásárlásra. Egyre többen érezték úgy, hogy nem akarnak feltétlenül elmenni a boltig, ha valamilyen új terméket akarnak beszerezni. Ahogy növekedett az internet uralma és fejlődött a technológia, egyre többen látogatták az internetes üzleteket, amik így elérték ma is ismert formájukat.

Ma már ott tartunk, hogy lassan furcsa szemmel nézünk azokra a társainkra, akik a bevásárlást még mindig a hagyományos formában oldják meg. De nem is csoda, hogy egyre többen és többen akarnak online rendelni, hiszen a legtöbb eladó már olyan szintű szolgáltatásokat nyújt, ami sosem látott kényelmet kínál a vevőknek. Hiszen ha bárhol bármikor intézhető a bevásárlás sorban állás nélkül, és akár aznapi kiszállítással is lehet rendelni, ki akarná kihagyni ezt a lehetőséget? Sok idő is megtakarítható azzal, ha a kanapéról válogatunk a széles online kínálatból (nem csak élelmiszert, de akár játékot, könyvet, sportszereket, elektronikai berendezéseket, bármit), és közben még a környezetünket is kíméljük.

Ha mégsem tudjuk otthon várni a futárt, akár magunk is elmehetünk a rendelésünkért. Egyes szolgáltatóknál ugyanis arra is van lehetőség, hogy az áruház parkolójában vegyük át az összekészített bevásárlást az általunk kért idősávban.

Szponzorált tartalom

Rendeljen könnyedén online otthona kényelméből, és bevásárlását akár már ma kiszállítjuk. Próbálja ki a Tesco Otthonról szolgáltatást, hogy több ideje maradjon az igazán fontos dolgokra.

 

A cikk a Tesco támogatásával készült.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik