Bár Magyarországon európai összehasonlításban nem számít drágának a földgáz – Svédországban vagy Finnországban több mint kétszer annyit kell érte fizetni –, ez biztosan nem vigasztalja azt a cégvezetőt, akinek havonta ki kell gazdálkodnia a rezsiköltségeket. Különösen akkor lehet ez érdekes, ha egy cég nem csak fűtésre használja a gázt, hanem gyártási tevékenységéhez is, például nagyobb mennyiségű vizet melegít vagy kemencéket fűt vele.
A lakossági gázárakat jogszabály rögzíti, a versenypiacon azonban ennél akár kedvezőbb feltételekkel is hozzá lehet jutni a gázhoz, ezért érdemes utánajárni a lehetőségeknek. A 20 m3/h vagy annál kisebb vásárolt kapacitással rendelkező vállalkozások szabadon dönthetnek, hogy a szabályozott egyetemes szolgáltatásban maradnak, vagy kilépnek a versenypiacra. Azoknak a vállalkozásoknak pedig, akiknek a vásárolt kapacitása meghaladja a 20 m3/h-t, kötelező versenypiaci kereskedelmi szerződést kötniük.
Mielőtt egy cég kilépne a versenypiacra, érdemes minden körülményt számításba vennie. Egy vállalkozás számára nem csak az ár lehet lényeges, az is befolyásolhatja például a döntést, hogy biztosít-e számára a kereskedő saját kapcsolattartót, aki megkönnyíti a mindennapi ügyintézést. A kereskedőváltástól nem kell tartani, mivel a folyamat az ellátás biztonságát és a gáz minőségét nem befolyásolja.
Kiemelt kép: E.ON