Magyarországon körülbelül háromezer működő Bogár van. A legidősebb ismert jármű egy 1942-es, restaurált VW Kübelwagen Typ 82. A kocsi értéke körülbelül 15 millió forint, tulajdonosa egy budapesti gyűjtő. A legfiatalabb jármű egy 2003-as mexikói Ultima Edición, amely egyben a világon is az egyik legutolsó Bogár.
A képre kattintva galéria nyílik!
Fotó: Berecz Valter
A legelső bogárhátú Volkswagen az 1939-es berlini autókiállításon mutatkozott be. A sorozatgyártás a németországi Wolfsburgban a II. világháború után indulhatott meg, és a kis kocsi a sajátos, legömbölyített formáival legendássá vált. A világon összesen több mint 21 millió példányt adtak el belőle. Németországban 1978-ban gördült le az utolsó Bogár a futószalagról, Mexikóban 2003-ban, és ezzel fejeződött be véglegesen a gyártás.
Érdekesség, hogy a Ferdinand Porsche tervei alapján készült jármű számos konstrukciós alapötlete a magyar származású mérnöktől és feltalálótól, Barényi Bélától származik.
A képre kattintva galéria nyílik!
Fotó: Berecz Valter
A Magyarországi Bogarasok Klubja (MBK) 1991 óta működik, összefogva a léghűtéses Volkswagenek szerelmeseit. Célja ezeknek a régi autóknak a megóvása és a hobbiautózás érdekeinek védelme. A klubnak jelenleg ezer tagja van, akik 1250 veterán és hobbiautó büszke tulajdonosai. Az autók között a Bogártól a Transporterig minden megtalálható, köztük a Typ 3, a Typ 4, a legendás Karmann Ghia vagy a 181-es Kübel is.
Az MKB alapítása óta minden évben megrendezi a Tavaszi Rajzást, így az idei a 21. évadnyitó találkozó.