Belföld

Rádióadásokból derül ki, hogyan következett be a dunai hajóbaleset

Egyre inkább erősödik a gyanú, hogy a Viking Sigyn kapitánya sokkot kapott, amikor rájött, emberek halnak meg a hibája miatt, írja a Magyar Nemzet. Mint írták, a szállodahajó navigációs eszközei és a kormányállás hangfelvételei egyre pontosabb képet adnak a dunai hajóbaleset bekövetkezéséről.

A lap birtokába került hangfelvételen hallható, hogy egy női utas a fedélzetről 21 óra 5 perc 38 másodperckor azt kiabálja, hogy „Oh my God! Boat!” („Jaj, Istenem! Hajó!), három másodperccel később pedig egy férfihang kiabálja, hogy „Boat, boat!” (Hajó, hajó!).

A Viking 21 óra 5 perc 43 másodperckor gázolta el a Hableányt, egy női hang 21 óra 6 perc 7 másodperckor azt kiabálta angolul, hogy „Elütöttél egy hajót!”, mire egy férfi – a hangja alapján a kapitány – visszakérdez: „What?!” („Micsoda?!).

A dunai hajózásban részt vevőknek a Navinfo Rádió szolgáltatja a pontos információkat a hajózáshoz, illetve három rádiócsatornán az egymás közti kommunikációt.

A vízbe esettek mentéséről a 10-es csatornán zajlott a kommunikáció, a 16-os csatornát pedig a vészhelyzeti kommunikációnak tartják fenn. A 22-es csatorna a hajó és a „part” közötti kommunikációra szolgál, a baleset idején szolgálatban lévő diszpécser közölte, hogy

a balesetről nem értesült azonnal, mert a Viking kapitánya csak percekkel később jelentkezett a 22-es csatornán, azaz nem a vészhelyzetre létrehozott vonalon.

A Viking kormányállásában rögzített hanganyaga szerint az ukrán kapitány 21 óra 8 perc 45 másodperckor – három perccel a katasztrófa megtörténte után – hívta a Navinfót.

Továbbra is keresik a dunai hajóbaleset utolsó áldozatát
Mindaddig, amíg reális esély van az utolsó eltűntként keresett koreai áldozat megtalálására.

Kiemelt kép: Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik