Megírtuk, nyolc napos BKV-sztrájk jön áprilisban, mert nem sikerült megegyezni a béremelés kérdésében. Valamennyi ágazatot érintheti a két külön időszakban megtartott, többnapos munkabeszüntetés. Béremelést akartak a szakszervezetek, de nem tudtak megegyezni a BKV-val.
Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke viszont Bécsben tárgyalt a Wiener Linien, a helyi BKV képviselőivel, ahol úgy tűnik, tárt karokkal várják a magyar sofőröket.
A BKV dolgozói keresik a munkalehetőségeket, mert nem becsülik meg őket itthon
– mondta a 24.hu-nak Nemes Gábor.
Az osztrákok bővíteni szeretnék metróvonalaikat, ezért szükségük van új munkaerőre. Gyakorlatilag innen jött a tárgyalás ötlete, na meg onnan, hogy
ha már ennyien el akarnak menni itthonról, akkor legyen szervezett a mozgás.
Nemes elmondta, a bécsi útjuk során a Wiener Linien munkatársaival megállapodtak abban, hogy mostantól rendszeres tárgyalásokba kezdenek,
ebből is látszik, hogy az osztrákok nyitottak voltak
– tette hozzá.
Már most is dolgoznak magyarok a Wiener Linien-nél, azt nem tudni, pontosan mennyien, de a határ menti településekről már többen a kinti sofőrködést választották. A bécsi “BKV”-nál egyébként már csak a dolgozók 30 százaléka osztrák – tudtuk meg az EKSZ elnökétől.
Hatalmas különbségek, vannak nem csak a kinti és itthoni fizetések, de a munkakörülmények között is. Egy osztrák buszsofőr vagy metróvezető
És akkor még nem beszéltünk a különböző szociális juttatásokról, és arról, kint mennyire odafigyelnek arra, hogy egy sofőr ne legyen túlterhelt – mondta Nemes.
Arra a kérdésünkre, hány BKV alkalmazott köthet ki a Wiener Liniennél az EKSZ elnöke nem tudott pontos választ adni, de annyit elárult:
800 felmondási papír már letétbe van helyezve.