A néhány évvel ezelőtt, nagy hírverés kíséretében átadott, „európai színvonalú” nemzetközi pénztár bejárata előtt kilométeres sorok kígyóznak – számol be a Magyar Nemzet Online. A lap információi szerint a váróterembe csak azok kapnak bebocsátást, akik a húzott sorszám alapján épp következnek. A váróterem ajtajában általában egy MÁV-alkalmazott – szerény nyelvtudással – igyekszik felvilágosítani a jobbára külföldi utasokat a rendről.
A lap megkeresésére a MÁV kommunikációs igazgatósága közölte: a Keleti nemzetközi jegypénztára csúcsra van járatva, ennél több utast képtelenek kiszolgálni – legalábbis itt. Napközben idegen nyelveket beszélő diákok és a pénztárnál kihelyezett tájékoztatók, szórólapok segítségével próbálják átterelni az utasokat a városszerte több mint tíz, nemzetközi vonatjegyeket értékesítő irodába, nem sok sikerrel, ugyanis csak az utasok kis része él ezzel a lehetőséggel.
2015: kézzel töltenek
A lap azon kérdésére, hogy átlagosan mennyi időt vesz igénybe egy viszonylati jegy kiállítása, a MÁV sajtóosztályánál kifejtették: ha az utas semmilyen kedvezményt nem vesz igénybe és a kiszemelt járaton van hely, néhány perces ügyintézésről van szó. Ha az adott járat tele van, komplikálttabb a helyzet, mivel ekkor más megoldást igyekszik felkínálni a pénztáros.
Hosszú percekkel nyúlhat a jegyvásárlási idő, ha különböző külföldi kedvezményekre jogosult az utas, vagy több átszállással megközelíthető úti célról van szó. Ezekben az esetekben ugyanis nem géppel, hanem kézzel kell kitölteni a jegyeket. Csoportos jegyvásárlás esetén még hosszabb ügyintézési időre lehet számítani, ez ugyanis szintén elnyújtja a jegyvásárlás folyamatát.