A budapesti közösségi közlekedésben szolgálatot teljesítő autóbuszok többsége már elérte, vagy meg is haladta a gyártáskor tervezett élettartamát. Az 1365 darabos autóbusz-állomány csaknem felét még a harminc évvel ezelőtti műszaki színvonalat képviselő Ikarus 200-as járműcsalád adja, amely az akadálymentesség követelményét sem teljesíti – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
Tavaly december 1-jén jelent meg a nyílt nemzetközi pályázati felhívás a rendelkezésre álló flotta nagyságától függően 10 és 20 közötti darabszámú használt, városi alacsony padlós szóló autóbusz beszerzésére. A pályázat eredményhirdetése április 14-én megtörtént.
A nyertes a Hollandiában bejegyzett Womy Equipment Supply nevű társaság. A tizenhárom Van Hool A 300-as járművek ára (mintegy hétmillió forint) jelentősen kevesebb, mint egy öreg autóbusz felújítási költsége, ráadásul alacsony padlós és környezetbarát járművet kapnak a budapestiek – írja a Budapesti Közlekedési Központ.
Az autóbuszokat a budapesti arculathoz igazodva fényezik, valamint megnövelik a nyitható ablakfelületeket, zárt vezetőfülkét alakítanak ki, és lehetőség szerint klímaberendezéssel látják el a flottát, amely várhatóan 2011. szeptember végére áll forgalomba.
A használt járművek beszerzése a hannoveri villamosok, az eberswaldei trolibuszok és a Van Hool szólóbuszok után is folytatódik. Folyamatban van a közbeszerzési eljárás harminc további használt autóbuszra. A használt járművek azonban nem helyettesítik az új járművek vásárlását, amelyek előkészítésén a BKK és a BKV közösen dolgozik – áll a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.