A városüzemeltetési bizottság, amely 13.00 órától a BKV Zrt. székházában ülésezik, nem kompetens a témában, csak véleményezni tudja a járatritkítási tervezetet, visszavonási joga egyedül Demszky Gábor főpolgármesternek van – mondta Nemes Gábor, a sztrájkbizottság egyik szóvivője. „Nem látok a mai napon esélyt arra vonatkozóan, hogy a sztrájkveszély megszűnjön” – tette hozzá.
A szakszervezetek semmilyen ígéretet nem fogadnak el, tehát „vagy megtörténik a követelések teljesítése, vagy sztrájk lesz”. Amennyiben a péntekre bejelentett, egész napos munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatás mértékéről sem sikerül megegyezniük a feleknek, akkor április 18-án semmi sem közlekedik a szakszervezetek elképzelése szerint. Amennyiben megegyeznek, akkor az éjszakai járatok az éjszakai menetrend szerint közlekednek egész nap – mutatott rá Nemes Gábor.
A BKV Zrt. vezetősége és a főváros nem a megegyezésre törekszik, inkább belekényszeríti a szakszervezeteket a sztrájkba – jelentette ki Gulyás Attila, a sztrájkbizottság másik szóvivője. A főváros Európa egyik legdrágább metróját építi – több mint 200 milliárd forint önrész ráfordításával – miközben nincs 10 milliárd forintja a BKV finanszírozására, hogy az idén elkerülhető legyen a csődhelyzet. Budapest 2003 óta nem adott pénzt a közlekedési vállalat üzemeltetésére – mutatott rá a szóvivő.
A szakszervezeti követelések továbbra is fennállnak: a járatritkítási tervezet visszavonása, és egy új készítése a szakszervezetek bevonásával, a csoportos létszámleépítés visszavonása, a munkakörülmények javítása, és hogy a cég menedzsmentje vonja be őket a döntéseket előkészítő folyamatokba.