A Reader,s Digest az MTI-t közleményben tájékoztatta arról,hogy az Európai Megbízható Márkák 2003 felmérés keretében 27.692 kérdőívet dolgoztak fel a havilap megbízása alapján.
A vizsgálat 18 európai országra terjedt ki. A felmérés elsődleges célja, hogy kiderüljön, milyen márkák iránt van az európaiaknak a legnagyobb bizalmuk. A közlemény szerint Európában a válaszadók 135.112 márkát említettek összesen, és 585.863 szavazatot osztottak fel 30 termékkategóriában. Az európaiak a márkákat egytől ötig terjedő skálán öt kritérium – minőség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények szem előtt tartása és a vásárlási hajlandóság – alapján osztályozhatták.
A válaszadókat a Reader,s Digest saját adatbázisából választotta ki. A minta kiválasztását, és az eredményeket szükség esetén korrigálták, súlyozták, hogy a válaszok a vizsgált ország lakosságának demográfiai arányait tükrözzék kor és nem alapján.