Belföld

Mégsem fog üresen állni az elkészült M3-as szakasz

autopalya(210x140)(5).jpg (autópálya, )
autopalya(210x140)(5).jpg (autópálya, )

Szerda délben helyezik ideiglenesen forgalomba az M3-as autópálya új, Nyíregyháza és a 49-es főút közti szakaszát.

Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője hétfőn az autópálya ófehértói csomópontjánál tartott katasztrófavédelmi gyakorlat után elmondta, a forgalomba helyezés egyelőre ideiglenes, mert az ófehértói mérnökségi telep csak májusban készül el.

Mint korábban írtuk, a pályaszakasz már decemberben elkészült, de az autósok nem használhatták a kapcsolódó autópálya-mérnökség hiánya miatt. A szakemberek akkor azt mondták, azért nem használhatják az autósok még a kész sztrádaszakaszt, mert ha nincs telephely, nincs honnan kivonulniuk a hókotróknak vagy balesetek esetén a forgalomelterelésről, roncsok eltakarításáról gondoskodó szakembereknek. Elég abszurd helyzet volt mindenestre, hogy azért nem adtak át egy 32 milliárd forintból felépült utat, mert ha esetleg elromlik valami, messzebbről kell jönniük a hibaelhárítóknak. Ehhez képest az ideiglenes használatba adás előrelépés.

A csaknem 34 kilométer hosszú sztrádaszakasz teljes hosszán autópályadíjat kell majd fizetni.

A kétszer két forgalmi sávval és leállósávval rendelkező autópálya Őr községnél csatlakozik a 49-es számú főúthoz, amely a Csengersima–Pete közötti magyar–román határállomást kapcsolja a sztrádához. Az M3-as új szakaszán három csomópont és huszonhárom műtárgy épült meg. Az autópálya üzemeltetését a hivatalos átadásig az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. a Magyar Közút nyíregyházi telepéről látja el. Az M3-as jelenlegi nyíregyházi végpontját és az új szakasz összekötését kétszer két forgalmi sávval oldotta meg a NIF: az egymáshoz közeli két csomópont gyűjtő-elosztó sávjait használja ideiglenes összeköttetésre a beruházó.

A forgalomba helyezést megelőző utolsó katasztrófavédelmi gyakorlat forgatókönyve szerint egy veszélyes anyagot szállító tehergépjármű és egy személyautó ütközött össze az M3-as ófehértói csomópontja közelében. A katasztrófavédelem egységei, a rendőrség, valamint a mentőszolgálat részvételével megtartott szimuláció célja a tűzoltási és műszaki mentési feladatok, valamint a januártól működő baktalórántházi katasztrófavédelmi őrs bevethetőségének gyakoroltatása volt.

Az autópályaszakasz az Új Széchenyi Terv keretében, 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrásból, nettó 31,9 milliárd forintból épült meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik