• Okirat-hamisítók
Örömmel olvastam lapjuk Egy csésze kávé rovatában, a Fővárosi Önkormányzatok Parkolási Társulásának elnökével, Fürst Györggyel készített interjúban (Figyelő, 2005/45. szám), hogy a VI. kerületben a mozgáskorlátozott matricákat jogosulatlanul használókat térfigyelő kamerákkal leplezik le, és bizony akadt már a horgon jó néhány visszaélő. Nem bánnám, ha az efféle túlkapások leleplezéséről, elrettentő jelleggel, hosszabban is olvashatnék lapjukban. Olyanokról mondjuk, hogy annak az Audi-tulajdonosnak, aki az utcánkban kialakított két rokkant parkolóhelyre minden áldott reggel háromnegyed nyolckor keresztbe áll be, bebiztosítva magát afelől, nehogy valaki meghúzza járművét, okirat-hamisítás miatt kell felelnie a bíróságon…
NÉMETH ROLAND
Budapest
• Fapados furcsaság
Igazán örömteli fejlemény a repülés olcsóbbá válása, a fapados légitársaságok valóságos forradalmat idéztek elő az utazási lehetőségek terén. A sok-sok pozitívum mellett azonban cikküket olvasva (Fapados légitársaságok nyara – Figyelő, 2005/45. szám) felidéződött bennem egy negatív tapasztalat. Lányom a nyáron Észak-Németországba utazott ismerősei meghívására. A közeli nagyvárosba, Dortmundba repül az EasyJet, s honlapján kedvező áron sikerült is jegyet vásárolni az oda-, illetve a visszaút meghívókkal egyeztetett időpontjaira.
Azonban a vendéglátók később megváltoztatták a saját programjukat, ezért néhány nappal korábbra kellett tenni a visszaút dátumát. Ekkor kezdődtek a problémák. Hiába regisztráltuk magunkat az eredeti jegy lefoglalásakor a légitársaság honlapján, s hiába volt a kezünkben a foglalás internetes visszaigazolása, regisztrált felhasználóként a honlap nem adott lehetőséget a jegy dátumának – amúgy nem olcsó – módosítására. Az egyik kapcsolatfelvételi lehetőségként egy nagy-britanniai telefonszám szerepelt, ennek igénybe vételét azonban a kísérő szöveg határozottan nem ajánlotta. A másik eljárási módnak az e-mail küldési lehetőség kínálkozott, de itt is csak azzal „biztatták” az ügyfelet, hogy néhány napon belül válaszolnak a problémafelvetésre. Végül a legegyszerűbbnek az látszott, hogy a visszaútra szóló jegyet másodszor is megvásároltuk, egyszerűen veszni hagyva az első foglalást. Így tehát egy utas másfélként jelenhetett meg a statisztikában, legalábbis az árbevételi oldalon.
Annyit azért el kell ismerni, hogy az utazás még így is olcsó volt a korábban megszokotthoz képest, s a légitársaság tényleges (nem virtuális) szolgáltatásai is rendben voltak.
MOLNÁR ISTVÁN
Budapest