Néhány nappal ezelőtt a Netflix arról számolt be, hogy az előfizetői száma az idei első negyedévben hirtelen 200 ezerrel csökkent, de további kétmillió ember előfizetésének megszűnésére számítanak.
A március végén 221,64 milliós felhasználótáborral rendelkező, a piacot ezzel még mindig elképesztő előnnyel uraló szolgáltató jelentése szerint a leállított oroszországi szolgáltatások miatti kiesést leszámítva az előfizetők száma félmillióval nőtt volna, ez az apróság azonban nem győzte meg a befektetőket, akik az utóbbi napokban sorban hátráltak ki a cég mögül.
A történetnek meglett a negatív hozadéka: a már alapvetően a remélt tőzsdei árfolyamok alatt lévő cég újabb 35 százalékos zuhanást könyvelhetett el, ami
A pontos összeg számalakban leírva még ijesztőbb:
amit kérdés, hogy mennyi idő alatt sikerül majd akár csak a felére csökkenteni.
Az árfolyamvéltozás miatt a legismertebb milliárdos befektetők egyike, William Ackman megvált az alig három hónappal korábban vett 1,1 milliárdot érő csomagjától, a BBC kérdésére pedig az indokát is elmagyarázta:
A Netflix üzleti modellje alapvetően egyszerűen érthető, a közelmúltban történt esetek fényében azonban már nem vagyunk biztosak abban, hogy megbízhatóan meg tudjuk jósolni a jövőbeli változásokat.
Reed Hastings, a Netflix társ-vezérigazgatója szerint a visszaesést részben az egyre erősebb konkurencia okozza, a változásban azonban nyilvánvalóan az is közrejátszik, hogy a közel százmillió, belépési adatait barátaival is megosztó háztartásnak a tervek szerint magasabb előfizetési díjat szabnának meg.
A cég mindezek mellett új, pénztárcabarát megoldást is kínálna, így a Spotify, illetve a Hulu után egy reklámokat megjelenítő, épp ezért olcsóbb előfizetési modellben gondolkodnak.