A várandósságuk alatt a nők túlnyomó többsége továbbra is szívesen vezet autót, ám a biztonsági övet már nem használja ilyen szívesen. Pedig azt több ország statisztikái is megerősítik, hogy a nőket várandósan a legtöbb baleset autóvezetés közben éri: Amerikában évente 130.000 nő szenved valamilyen közúti balesetet, ezek pedig csaknem 4000 gyermek életét követelik. A helyzet Japánban sem sokkal jobb: ott a terhesek baleseteinek csaknem fele autóvezetés közben történik.
Japánban épp ezért az új autók forgalomba hozatala előtt, a biztonsági szakemberekkel ütközési kísérleteket végeznek: többek közt olyan bábukkal, melyek anatómiailag megfelelnek a terhes nők alkatának. A kísérletek során többek között vizsgálták a frontális ütközés hatásait, de olyan helyzetet is, amikor a kismama autójába hátulról rohan bele egy másik kocsi. Mindegyik ütközést kétféleképpen ismételték: bizonsági övvel és anélkül.
A kísérletek egyértelműen bizonyították, hogy a biztonsági öv mind frontális ütközés esetén, mind a kocsiba hátulról belerohanó másik autó ütését jelentősen kivédi. A kutatók számítása szerint a születendő baba halálának esélye még nem túlságosan nagy sebességű ütközés esetén is átlag 60 százalék, ha a várandós asszony az ülésbe nincs bekötve, míg ezt a kockázatot a biztonsági öv a harmadára csökkenti.