Egyesíti erejét két hazai reklámértékesítő vállalat (sales house), a KOD Média és a Media Services Company (MSC). Az együttműködésük eredményeképpen Magyarország legnagyobb rádiós portfóliója jött tegnap létre, ahol az újonnan létrejövő kerülő értékesítési rendszerben a hirdetők országosan közel 2,5 millió hallgatót érhetnek el.
A hazai médiapiac meglehetősen turbulens időszakát éli. A hirdetők azonban a ma bejelentett együttműködés eredményeként biztosak lehetnek abban, hogy minden körülmények között hozzáférhetnek majd a számukra fontos és értékes rádiós hirdetési felületekhez
– idézi a közlemény Hanák Tamást, a KOD Media Kft. és az MSC ügyvezető igazgatóját, aki korábban egyébként a Népszabadságot is kiadó Mediaworksnél volt a napilapüzletág vezetője.
Egy kézbe kerül minden
Azt is írják, hogy az együttműködés eredményeként mostantól teljesen egycsatornássá válik az ügyfél és a sales house kapcsolattartás. Ez a gyakorlatban azt jelenti – fogalmaztak -, hogy a hirdetők egyetlen, számukra kijelölt kapcsolattartón keresztül, kényelmesen és hatékonyan intézhetik rádiós megrendeléseiket. Ebben az új felállásban ráadásul egy olyan, minden korábbinál biztosabb és kiszámíthatóbb rendszer jön létre, amelynek alapját a rádiós partnerekkel kötött hosszútávú megállapodások biztosítják.
Krskó Tiborhoz vezetnek a szálak
Az MSC egyébként korábban azzal került be a hírekbe, hogy egy tenderen megszerezte a közmédia reklámidejének értékesítési lehetőségét, de végül inkább továbbpasszolták a megbízás egy jelentős részét az egy ideje már az Andy Vajna féle TV2 reklámidejét is értékesítő Atmedia reklámértékesítő háznak, amely végül úgy jutott hozzá a busás haszonnal járó üzlethez, hogy el sem indult a tenderen.
A KOD Media a HGY Invest tulajdonában álló vállalkozás. Ez utóbbi, vagyis a HGY Invest ugyanabban az I. kerületi, Lisznyai utcai ingatlanban működik, ahol a kormánynak és az állam és a főváros különféle cégeinek is dolgozó, többek között a menekültellenes plakátkampányt is készítő, a HG Médiához tartozó Network 360 reklámügynökség. A HGY Invest – és így közvetve a KOD Media – egyébként azé a Krskó Tiboré, akit a piac a Rogán Antal Pasa Park-i szomszédjaként emlegetett Csetényi Csaba üzlettársaként ismert meg. A mi piaci forrásaink Csetényi Csabát és Krskó Tibort üzlettársakként említik, akik nem ritkán egyszerre is ülnek le tárgyalni partnerrel, de a KOD Media korábban azt közölte a 24.hu-val, hogy Krskó Tibor a cégtársával, Csetényi Csabával az elmúlt évben szétválasztotta üzleti érdekeltségeit, azok egymástól függetlenül működnek, átlátható és világos cégstruktúrában, amely a nyilvánosan hozzáférhető hivatalos nyilvántartásokban ellenőrizhető. Levelükben azt is írták korábban, hogy a korábbi Hamu és Gyémánt, a jelenlegi HG Média és a cégcsoport 25 éve létezik a magyar versenypiacon, bevételei csak részben származnak közbeszerzésekből, mert mindeközben a társaság folyamatosan dolgozik az 50 legnagyobb magyarországi vállalat jelentős részének. “Cégeink a content-marketing és vállalati kiadvány-publikálás területén a közép-európai régió egyik meghatározó szereplője, 6 országban való folyamatos jelenléttel. E munkákat egészítik ki a közpénzből végzett megbízásaink”.
Az MSC amúgy sokáig a Hamu és Gyémánt kiadóhoz (HG Media) tartozott, de az Opten cégadatbázisa szerint idén januárban az MSC is a HGY Investhez, vagyis Krskó Tiborhoz került.
A KOD Media értékesíti egyébként a Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó nevéhez köthető Modern Media Group (MMG) Lokál című ingyenesen terjesztett lapjának nem állami hirdetéseit is.
(Kiemelt kép: Krskó Tibor balra és Csetényi Csaba jobbra. Fotó: Városszíve Blog)