Lehet, hogy megtalálták a második Földet, rögtön itt, a szomszédban

24.hu

2016. 08. 24. 19:26

Földhöz hasonló bolygót fedeztek fel a Naphoz legközelebbi csillag, a Proxima Centauri, a Kentaur csillagkép vörös törpéje körül – közölték tudósok szerdán a Nature című tudományos folyóiratban. Az asztrofizikusok szerint a Proxima b nevű exobolygó (Naprendszeren kívüli bolygó) olyan távolságra kering napjától, hogy felszínén folyékony halmazállapotú víz is előfordulhat, ami fontos feltétele az élet keletkezésének.

Soha ilyen közelségben nem bukkantak még a kutatók egy lehetséges “második Földre”. A Proxima b lehet az első exobolygó, amelyet az ember is felkeres, ha egyszer meglesz hozzá a technológia – közölte az AFP-vel a kutatók egyike, Julien Morin. A déli égbolton látható Proxima Centauri 4,24 fényévnyi távolságával a Nap legközelebbi csillagszomszédja.

Azt még nem tudni, pontosan milyen körülmények uralkodnak a bolygón, ez az animáció csak művészi elképzelés:

On 20.07.2017 more than 10000 people protested in front of the presidential palace in Warsaw against the ongoing process of changing the judicial system of the country. - NO WIRE SERVICE - Photo: Jan A. Nicolas/dpa