49080956 - beautiful couple sitting on a bench outdoors and looking at tablet - lovers having fun with new technology and shopping online
Média

Változnak a mobilos és táblagépes hirdetések

24.hu
24.hu

2016. 12. 05. 11:55

Frissítették a magyar mobilhirdetési piac ajánlott hirdetési formátumait, és ezúttal táblagépre vonatkozó hirdetési ajánlásokat is meghatároztak.
Korábban a témában:

Az IAB digitális reklámszakmai szervezet Mobil munkacsoportja, újraszerveződése után kiemelt projektként kezelte a mobilhirdetésekre vonatkozó ajánlások frissítését, és erre külön projektcsoportot (tagjai: Molnár Henriett – MEC és Kercsó Péter – CM Sales) hozott létre. A csoport a hazai és nemzetközi gyakorlatot figyelembe véve, a Sztenderdizálási munkacsoport közreműködésével frissítette a sztenderd méreteket az alábbiak szerint:

Mobileszközre a 320×50 pixel, a 300×250 pixel és a 480×240 pixel sztenderd méreteket határozták meg. A munkacsoport továbbá azt javasolja tartalomtulajdonosoknak, hogy a méretek további differenciálását jelen ajánlásból kiindulva a 480×120 pixeles „kompakt” és a 480×480 pixeles „prémium” méretben valósítsák meg.

Idén először táblagépre vonatkozó ajánlásokat is megjelöltek a szakemberek.

A kiadói kínálatokat és a hazai szokásjogot figyelembe véve, a 300×250 pixeles, úgynevezett medium rectangle, és a 640×360 pixeles, úgynevezett roadblock méretek lettek az új táblagép sztenderdek.

Kercsó Péter (CM Sales), a munkacsoport vezetője
Kercsó Péter (CM Sales), a munkacsoport vezetője

Az elmúlt egy év igen mozgalmas volt a mobil hirdetési piac szempontjából. Gondoljunk csak a Facebook Instant Articles megjelenésére, vagy a programozott mobil vásárlás térnyerésére. Ezen felül a mobil display bevételek hihetetlenül gyors növekedést produkálnak. Az IAB Adex első féléves adatai alapján régiónkban ez a növekedés meghaladta 100 százalékát. És bár a hazai mobil ajánlások alig több mint egy éve frissültek, a piac gyors változása miatt kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a sztenderdek rendszeres felülvizsgálatával és szükség esetén új ajánlások beemelésével segítsük a piaci szereplőket

– mondta el Kercsó Péter, a projekt vezetője.

Az IAB Hungary 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, amely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az digitális hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 82 tagja van. Az IAB Hungary célja az online, interaktív, digitális marketing- és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketingkommunikációs iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

German Chancellor and CDU party leader Angela Merkel (C) addresses supporters after exit poll results were broadcasted on public television at an election night event at the party's headquarters in Berlin during the general election on September 24, 2017.
Germany voted in a general election expected to hand Chancellor Angela Merkel a fourth term, while the hard-right Alternative for Germany (AfD) party is predicted to win its first seats in the national parliament. / AFP PHOTO / Odd ANDERSEN
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.