49080956 - beautiful couple sitting on a bench outdoors and looking at tablet - lovers having fun with new technology and shopping online
Média

Változnak a mobilos és táblagépes hirdetések

24.hu
24.hu

2016. 12. 05. 11:55

Frissítették a magyar mobilhirdetési piac ajánlott hirdetési formátumait, és ezúttal táblagépre vonatkozó hirdetési ajánlásokat is meghatároztak.
Korábban a témában:

Az IAB digitális reklámszakmai szervezet Mobil munkacsoportja, újraszerveződése után kiemelt projektként kezelte a mobilhirdetésekre vonatkozó ajánlások frissítését, és erre külön projektcsoportot (tagjai: Molnár Henriett – MEC és Kercsó Péter – CM Sales) hozott létre. A csoport a hazai és nemzetközi gyakorlatot figyelembe véve, a Sztenderdizálási munkacsoport közreműködésével frissítette a sztenderd méreteket az alábbiak szerint:

Mobileszközre a 320×50 pixel, a 300×250 pixel és a 480×240 pixel sztenderd méreteket határozták meg. A munkacsoport továbbá azt javasolja tartalomtulajdonosoknak, hogy a méretek további differenciálását jelen ajánlásból kiindulva a 480×120 pixeles „kompakt” és a 480×480 pixeles „prémium” méretben valósítsák meg.

Idén először táblagépre vonatkozó ajánlásokat is megjelöltek a szakemberek.

A kiadói kínálatokat és a hazai szokásjogot figyelembe véve, a 300×250 pixeles, úgynevezett medium rectangle, és a 640×360 pixeles, úgynevezett roadblock méretek lettek az új táblagép sztenderdek.

Kercsó Péter (CM Sales), a munkacsoport vezetője
Kercsó Péter (CM Sales), a munkacsoport vezetője

Az elmúlt egy év igen mozgalmas volt a mobil hirdetési piac szempontjából. Gondoljunk csak a Facebook Instant Articles megjelenésére, vagy a programozott mobil vásárlás térnyerésére. Ezen felül a mobil display bevételek hihetetlenül gyors növekedést produkálnak. Az IAB Adex első féléves adatai alapján régiónkban ez a növekedés meghaladta 100 százalékát. És bár a hazai mobil ajánlások alig több mint egy éve frissültek, a piac gyors változása miatt kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a sztenderdek rendszeres felülvizsgálatával és szükség esetén új ajánlások beemelésével segítsük a piaci szereplőket

– mondta el Kercsó Péter, a projekt vezetője.

Az IAB Hungary 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, amely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az digitális hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 82 tagja van. Az IAB Hungary célja az online, interaktív, digitális marketing- és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketingkommunikációs iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.