Média

Az emberek kétharmada kész kikapcsolni a reklámblokkolóját

Médiatulajdonosok, hirdetők és ügynökségek számára egyaránt izgalmas kutatás készült az adblockereket használó felhasználókról, akikről az is kiderült, mi zavarja őket a leginkább.

A weboldalak megnyitásával automatikusan elinduló, hangos videók, illetve a reklámok miatt lassan betöltődő weboldalak – többek között ezzel a két, sokakat rendkívül zavaró dologgal magyarázzák a felhasználók, miért használnak a médiaipar számára hatalmas károkat okozó reklámblokkolókat, úgynevezett adblockereket, amellyel a látogatók elérhetik, hogy reklámok nélkül nyithassanak meg weboldalakat. Egy, az amerikai felhasználók körében végzett, tegnap publikált kutatás adatai szerint az amerikai internetezők kétharmada kész lenne eltávolítani a gépéről a reklámblokkolókat, ha nem találkozna ezekkel a zavaró jelenségekkel többé. Az átfogó, az orlandói C3Research piackutató által elkészített kutatás eredményeit az IAB (Internet Advertising Bureau) nemzetközi internetes reklámszakmai szervezet hozta a nyilvánosságra. Az IAB hosszabb ideje dolgozik annak a kérdésnek a megoldásán, hogy rávegyék az embereket arra, hogy ne használjanak többé adblockereket, mivel ezekkel lényegében meglopják a tartalomszolgáltatókat, akik a reklámbevételeikből próbálják finanszírozni a rendkívül költséges tartalomgyártást.

A tartalomszolgáltatóknak is változniuk kell, nem csak a felhasználóknak

Az derül ki az anyagból, hogy nagyon célravezető a tartalomszolgáltatók részéről, ha arra figyelmeztetik az embereket, hogy blokkolni fogják a tartalmaikat a reklámblokkolókat használók számára, de emellett a tartalomszolgáltatóknak is változniuk kell, meg kell szüntetniük az automatikus videó-, illetve hanglejátszást az oldalakon, illetve alaposan meg kell győződniük arról, hogy a reklámok a site-on nem takarják ki a tartalmakat.

A felhasználók emellett azért is használnak reklámblokkolókat, mert tartanak az egyes weboldalakon lévő malware-ektől (rosszindulatú kártevőktől, vírusoktól), ezért a weboldalak gazdáinak maximális biztonságot kell szavatolniuk. A kutatás alapján emellett olyan reklámokra van szükség, amelyek nem késleltetik, illetve nem nehezítik meg a tartalmakhoz való hozzáférést. Sok felhasználó panaszkodott például a videók előtt lévő túl hosszú, kikerülhetetlen reklámok miatt is. A tanulmány megállapította azt is, hogy a felhasználók által harmadik legirritálóbbnak tartott dolog, ha az oldalon való legörgetéskor olyan reklámmal találkoznak, ami a scrollozáskor ugyancsak lejjebb megy.

A fiatal férfiak blokkolnak leginkább

A kutatás arra is rávilágított, hogy a 18 és 34 év közötti férfiak számítógépein a legelterjedtebbek a reklámblokkolók.

Alanna Gombert, az IAB illetékese szerint a most elkészült tanulmányból a tartalomszolgáltatók, hirdetők és az ügynökségek is sokat profitálhatnak, mivel megismerhetik a felhasználók attitűdjét, és azt, hogy milyen irányba érdemes megváltoztatniuk a hirdetések megjelenítését.

A kutatási anyagban az is szerepel, hogy míg a PC-felhasználók negyede használ reklámblokkolót, ugyanez az arány az okostelefonok esetében egyelőre csak 15 százalék. A felhasználókat egyébként főleg azok a reklámok zavarják, amelyek megakasztják őket az adott oldal használatában.

Az IAB egyébként többek között azt tanácsolja a weboldalak tulajdonosainak, hogy alakítsák át a honlapjaikat, hogy azok megfeleljenek a felhasználók elvárásainak és az úgynevezett LEAN alapelveknek. (A LEAN a Light, Encrypted, Ad choice supported and Non-invasive kifejezés rövidítése. A LEAN-alapvelekről itt olvashat bővebben.)

A kutatást egyébként a C3Research mintegy 1300 számítógép-felhasználó és 200 mobilfelhasználó megkérdezésével végezte az Egyesült Államokban.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik