Média

A natív hirdetés veszélyeire figyelmeztet a Guinness-rekorder reklámszakember

Sas István
Sas István
Sas István, a Magyar Reklámszövetség örökös tagja szerint a sajtó hitelességét aláássa a szerkesztőségi tartalomnak tűnő márkázott tartalom, vagyis a natív hirdetés. Időzített bombán ülünk, mivel egyre terjedő jelenségről van szó – fogalmazott az Internet Hungary-n.

A hagyományos reklámok, hirdetések jóval korrektebbek, mint azok natív fajtája, mivel ez utóbbiak valójában szerkesztőségi tartalomként eladott bújtatott reklámok – figyelmeztette a Siófokon zajló szakmai konferencián a jelenlévő reklám- és médiaszakembereket a ’80-as évek ismert, nagy népszerűségre szert tett magyar reklámjait (például Hurka Gyurka, Skála Kópé, Traubi, Nem lehet megunni) készítő, Balázs Béla díjas Sas István címzetes főiskolai tanár.

Sas szerint a natív hirdetések gyakori használata miatt előbb-utóbb minden cikket úgy olvasnak majd az olvasók, hogy vajon milyen hirdetőnek állhatott érdekében azt megjelentetni, illetve mennyi pénz mozoghatott a háttérben. Szerinte ez nem csak etikai problémát okoz, de a sajtóban megjelenő hírek, cikkek hitelességét is aláássa.

A sajtóban a reklámszakma “doyen”-jenének is emlegetett, pályafutása során több mint 2500 reklámfilmet készítő, és ezzel a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerülő, az Egyesült Államokban is oktató reklámszakember úgy látja, hogy a natív növeli a korrupció lehetőségét, és lényegében bújtatott reklámokról van szó. Szerinte a hagyományos reklámozás ezzel szemben sokkal korrektebb, mivel a megjelenését részletesen leszabályozták. A hagyományos reklámok esetében ráadásul a néző vagy olvasó tisztában van vele, hogy reklámmal van dolga, azokban kereskedelmi információkkal találkozik. Nem úgy a szerkesztőségi tartalomként megjelentetett reklámok esetében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik