Időről időre átszivárognak az ellenőrzéseken, és feltűnnek a Google Chrome böngészőjében olyan bővítmények, amelyek veszélyt jelenthetnek a felhasználók adataira. Éppen ezért a Google, nagyjából négy évvel ezelőtt elhatározta, hogy felveszi a harcot a kártékony elemek ellen, és létrehozza a Manifest V3 nevű platformot. Ez azonban úgy tűnik, nemcsak a káros kiegészítő appokkal számolna le, hanem a keresőóriás böngészőjében használt hirdetésblokkolók hatékonyságát is csökkentené – írja az ArsTechnica.
Ez azért is visszás, mert a Google amellett, hogy a világ egyik legnagyobb techcége, a reklámcégek rangsorában is kedvező helyet foglal el. Így komoly érdeke lehet az őket bevételektől megfosztó hirdetésblokkolók kiiktatása. Az ezt szolgáló platform bevezetésére legfrissebb blogbejegyzésében ütemtervet is hirdetett a vállalat: 2023 januárjától részleges teszt kezdődik, 2023 júniusától, a Chrome 115 kiadásától kezdve pedig nekiállnak a régebbi, Manifest V2-n alapuló bővítmények kisöprésének.
A Google közölte, a Manifest V3 az egyik legjelentősebb változás a bővítményplatformjukon, amióta az egy évtizede elindult. Továbbá megjegyzik, a szűkebb körű platform a biztonság, az adatvédelem és a teljesítmény javítását hivatott szolgálni. Az Electronic Frontier Foundation (EFF) adatvédelmi csoport azonban közel sem ért egyet a Google állításával. Szerintük ugyanis, ha a Google valóban törődne a bővítménytár biztonságával, akkor ahelyett, hogy komplett korlátozást vezetne be, sokkal aktívabban, és nem csupán algoritmusok, hanem valódi emberek segítségével felügyelné az ott feltűnő szoftvereket.