Amikor egy felhasználó az Amazon Alexa virtuális asszisztenséhez beszél valamilyen okoseszközön keresztül, azt több ember hallhatja, mint gondolnánk – derül ki a Bloomberg cikkéből, miszerint a cég dolgozói világszerte rendszerint belehallgatóznak a felvételekbe, hogy ellenőrizzék és vizsgálják a szoftver minőségét.
Bár már indulhatna is a felháborodás, a felhasználók valójában maguk adtak engedélyt a dolgozóknak a felhasználási feltételek elfogadásával, ami tisztán közli, hogy a gyűjtött adatokat a beszédfelismerő rendszerük fejlesztéséhez is felhasználja a cég – bár arról nem sokaknak volt tudomása, hogy ezt a feladatot dedikált munkaerő végzi Indiában, Amerikában, Costa Ricában és más országokban, összesen több ezren.
„Komolyan vesszük az ügyfeleink biztonságát és magánszféráját. Az Alexán keresztül rögzített hangfájloknak csak egy nagyon kis mintáját használjuk fel arra, hogy fejlesszük a beszédfelismerő rendszerünket, így Alexa jobban megérheti a kéréseket, és biztosítható, hogy a szolgáltatás megfelelően működjön mindenki számára. Szigorú technikai és működési irányvonalaink vannak ezzel kapcsolatban, és nem toleráljuk a visszaéléseket. A dolgozóknak nincsen közvetlen hozzáférésük olyan információkhoz, amelyek alapján azonosíthatják a felvételeken hallható felhasználók személyazonosságát, vagy fiókját. Minden információt bizalmasan kezelünk és többfaktoros azonosítást használunk a korlátozott hozzáféréshez” – kommentálta a hírt az Amazon szóvivője a Bloomberg számára.
Az Amazon korábban többször is említette, hogy az Alexa csak akkor továbbít hanganyagokat az Amazon szervereire, ha a felhasználó felébreszti az „Alexa”, vagy az „Echo” szavakkal, illetve gomb megnyomásával. Persze mint többször is kiderült, az érzékeny kütyünek elég egy félrehallott szó is, hogy ez megtörténjen.