Tech

Mostantól nehezebb lesz hazudni az olcsóbb zenéért

Egyre nagyobb gondot jelent az online zeneszolgáltatóknak az, hogy a felhasználók úgy jelentkeznek be családi csomagokba, hogy valójában nem is alkotnak egy családot - legalább is ez derül ki a Spotify próbálkozásaiból, a zeneszolgáltató ugyanis hirtelen GPS-adatokat kezdett kérni a felhasználóitól, akik ilyen csomagban fizettek elő. A felhasználók persze nem örülnek, többek között azért sem, mert egy család nem feltétlenül él egy háztartásban.

Bekeményít a Spotify az olyan baráti társaságok ellen, amelyek a családi csomagot használják az olcsóbb zenehallgatásért: a zeneszolgáltató német és amerikai felhasználóknak e-mailt küldött ki arról, hogy GPS-koordinátáikkal hitelesítsék, hogy valóban egy háztartásban élnek-e a családi csomagot használó emberekkel. Twitteren ez óriási felháborodást keltett, a felhasználók kiakadtak, hogy a Spotify szerint csak az lehet család, ami egy fedél alatt él.


Az e-maileket a Családi Prémium csomagot használók között küldték ki egyelőre két országban, és nem is mindenkinek. A Spotify eddig is úgy határozta meg a család fogalmát, már ami a csomagot illeti, hogy legalább két személynek egy háztartásban kell élnie hozzá, ha igénybe szeretnék venni.

Persze teljesen jogos a Twitter-felhasználók felháborodása, de a Spotify más eszközöket egyelőre nem akar bevetni azért, hogy biztosítsa, mindenki jogosan használja-e a csomagjait. A Billboard szerint az online streamelő szolgáltatások (mint amilyen a Spotify vagy az Apple Music is) felhasználóinak fele ilyen csomagokat használ arra, hogy olcsóbban jusson a zenéhez, ami már elég nagy arány ahhoz, hogy a Spotify elkezdjen foglalkozni a jogtalanul regisztráltakkal. A Quartz megkérdezte a zeneszolgáltatót, hogy mi a célja ezekkel a fejlesztésekkel, de a Spotify semmitmondóan válaszolt: folyamatosan tesztelnek, hogy javíthassák a Családi Prémium csomagot, de a legfrissebb eredményekről még nem tudnak beszámolni.

Az online zene- és filmszolgáltatóknak nemcsak a cselező baráti társaságokkal kell megküzdeniük, hanem a jelszavak megosztásával is:

egy 2017-es Reuters kutatás szerint az Amazon Prime, Hulu, és Netflix amerikai felhasználói között a 18-24 éves korosztály 21 százaléka adja ki a jelszavát a barátainak. Ha a Netflix ezen például javítani tudna, és megelőzné, hogy a jelszómegosztás működjön, akár évi 400 millió dollár is üthetné a markát.

A Spotify új próbálkozásaira egyébként nemcsak azért érkezik negatív visszajelzés, mert tényleg nem minden család él egy háztartásban, hanem azért is, mert – bár a zenemegosztó biztosítja a felhasználókat, hogy nem adják ki harmadik személynek a koordinátákat, és ők is csak erre a célra használják fel őket – az emberek nem igazán szeretnék megosztani a tartózkodási helyüket az appal. Ez pedig több, mint érthető, főleg, ha a korábbi, személyes adatokkal való visszaélési botrányokat nézzük.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik