A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az orosz Szuhoj repülőgépgyártó képviselője február 8-án, Budapesten egy új magyar nemzeti légitársaság alapításáról tárgyalt. Arról van szó, hogy az orosz fél pénzt és hat darab repülőgépet adna a légitársaság megalapításához. Úgy számolnak a tárgyalófelek, hogy a társaság akár 34 milliárd forintnyi hasznot is termelhetne a magyar GDP számára. Jevgenyij Andrasnyikov, a Szuhoj polgári repülőgépek gyártásáért felelős vezérigazgató-helyettese azt mondta, a cégnek és Superjet 100-as gépüknek kiváló ugródeszka lenne egy magyar nemzeti légitársaság. Könnyen lehet. Az már nem szerepelt a sajtóban, hogy a Malév 2012 februári leállása után 3 hónappal, ez a Szuhoj SuperJet 100-as típus mekkora baklövésbe szaladt bele Indonéziában.
Az átlagosan 80-100 utas szállítására alkalmas regionális, sugárhajtású géptípust még 2000-ben kezdték tervezni, és 2011-ben mutatkozott be. 2012. május 9-én a jakartai Halim Perdanakusama repülőtérről szállt fel az SSJ-100-as egy bemutatórepülésen. Nos, a gép roncsait másnap fedezték fel a Salak nevű vulkán oldalában. A mentés során bedolgozó szakértők megállapították, hogy a törmelék a hegy teljes oldalában szétszóródott, ami azért következhetett be, mert a gép teljes sebességgel a sziklafalba szállt. A gépen tartózkodó 37 utasnak és a 8 fős személyzetnek nulla alatti esélye volt a túlélésre. A hivatalos vizsgálatból az derült ki, hogy az egyik pilóta figyelmen kívül hagyta a domborzati figyelmeztetéseket, amelyeket egy adatbázishiba miatt rosszul számoltak ki, mígnem kikapcsolták a figyelmeztető-rendszert, pedig tudták, hogy a hegyekhez közel repülnek. A személyzet, köztük a kapitány is beszélgetésben állt az utasokkal, főleg újságírókkal és lehetséges ügyfelekkel, amikor a Szuhoj beledurrant a hegyoldalba.
Az MTI azt adta ki, és a legtöbb médium ctrl+c, ctrl+v át is vette, hogy a Szuhoj Superjet 100-as gépből eddig 368-at adtak el, de ez az információ nem állja meg a helyét, ugyanis ennyi gépet rendeltek meg, de mivel a legtöbb rendelő időközben csődbe ment vagy visszalépett, csak 71 darab üzemel, azok is főleg orosz légitársaságok és orosz partnerek flottájába kerültek be. Az Aeroflot is csak 38-at vásárolt ebből a modellből. A különféle beszámolók szerint a gépnek sok hibája volt, főleg a hajtóművel volt probléma, így 2012 során előfordult, hogy átlagosan napi 4 órát álltak csak üzemben a standard 8-9 óra napi üzemidő helyett, és rengeteg volt a késés a technikai gondok miatt. 35 millió dollárba kerül egy S100-as, így kategóriájában első ránézésre olcsónak tűnik, de a gyenge minőségű gépeket a nemzetközi piacon túl sok vásárló nem vette fel a listájára.