A taxisok és taxitársaságok itthoni, Uber elleni hozzáállása ma egy váratlan tüntetésben csúcsosodott ki, de a jelek szerint a blokád szervezői épp azokat hagyták ki az egyenletből, akiket a leginkább meg kéne győzniük az igazukról: az utasokat.
Ha ugyanis lefuttatunk egy egyszerű kutatást a Google Trends oldalán a Magyarországi internetezők által az “uber” szóra indított internetes keresésekre, elég furcsa képet kapunk. Íme:
Jól látható, hogy tegnapig alig keresgéltek az Uberre, a mai események hihetetlenül érdekessé tették őket. Eddig ugyanis, aki már ismerte a szolgáltatást, az használta az alkalmazáson keresztül, és nem keresgélt – máshová meg a hagyományos reklámok hiánya miatt nem nagyon jutott el a személyszállító alternatíva híre. Jobban megvilágítja a dolgot, ha megnézzük, milyen kontextusban voltak kíváncsiak az Uberre az emberek:
A legtöbben a taxi szóval keresik együtt az Ubert – hoppá, bármennyire ágálnak az ellen a taxisok, hogy az Uber bizony nem tartozik közéjük, az emberek fejében bizony a “sárgák” és az “alternatívok” pontosan ugyanabba a körbe tartoznak. Sokan keresnek a szolgáltatás részleteire és a név jelentésére is, és az is látható, hogy ezekre a témakörökre a korábbi keresések számának több ezerszeresét indították.
Emellett az iPhone-hoz kapcsolódó alkalmazásboltban a hazai mobilosoknál máris első helyre ugrott az Uber a legnépszerűbb ingyenes appok között, és a Google Play kínálatában is szinte óránként ugrik felfelé a toplistán. Az Uber tehát egyelőre valószínűleg csendben köszöni az ingyenreklámot, amelybe még nem is számítjuk bele a közösségi médiában található, legnagyobb százalékban a taxisok módszereit elítélő és az Ubert támogató megosztások és vélemények tömegét. Ez a puska bizony egyelőre visszafelé sült el…