Az alternatív hajtás egyre népszerűbb a közlekedésben, és annak ellenére, hogy még mindig aránytalanul drága a hagyományos pöfékeléshez képest, mind jobban beveszi magát a köztudatba. Annyira, hogy már saját versenysorozatot is kapott, amit Forma-E néven jegyez az autósport világa, és már több futamra sor került.
Most úgy tűnik, az ötletgazdák újabb szintet kívánnak lépni ebben a szegmensben, ugyanis jöhet a sofőrök nélküli verzió, melyet egyelőre ROBORACE-ként emlegetnek, és a következő ePrix szezonban kezdetét is veheti ez az “embertelen” móka. Jelenleg úgy néz ki a koncepció, hogy minden futam egyórás versenyekből áll, melyben 10 csapat küzd meg egymással, sőt, apró koktélcseresznyeként az elektromos autózás tortáján, egyikük közösségi finanszírozással indulna. Mindez összesen húsz járművet jelent, vagyis rövidke fejszámolással kideríthető, hogy csapatonként két versenygép indul harcba. A koncepció szerint minden egyes menet két órával a “normál” ePrix futamok előtt kezdődne, és fontos kitétel, hogy a járművekbe csakis szoftveresen lehet belenyúlni, de fizikai változtatásokat nem lehet rajtuk elvégezni.
“Szenvedélyesen hiszünk benne, hogy a jövőben minden járművet a mesterséges intelligencia és az elektromosság fog majd jellemezni, ezáltal csökkentve a környezetszennyezést, és növelve a közlekedés biztonságát. A ROBORACE a forradalmi technológiák, és az innováció ünnepe egy olyan területen, melyen az ember már most is egészen messzire jutott. Egy globális platform, mely megmutatja, hogy a robot-technológiák, és a mesterséges intelligencia együtt tud létezni velünk a valós életben is” – mondta a kezdeményezés mögött álló, Kinetik nevű befektetési társaság alapítója, Denis Sverdlov.
Ide kapcsolódik az is, hogy már a motorozást is megfertőzte az emberek nyugdíjazása: a Yamaha nem is olyan régen mutatta be az Autonomous Motorcycle Rider projektjét, ami pedig Valentino Rossinak, és kollégáinak okozhat majd rémálmokat. Ez gyakorlatilag egy olyan motort jelent, amelynek irányítása nem igényel emberi beavatkozást.
Habár mindez roppant érdekes, és valóban előremutató, valószínűleg azért sok olyan benzinvérű rajongó akad, akik nem várják túlzottan azt az időszakot, amikor már nem mi döntjük el, hogyan és miként haladjon előre a jármű. A dugóban még hagyján, de a sport mégiscsak más tészta.