Az internetes környezet minden korosztály képviselőjére befolyással van. A szülők és a gyerekek egyaránt túl sokat adnak ki magukról, többet, mint esetleg azt más közösségi színtereken tennék. Bizonyos pszichológiai tényezők erősítik is ezt a viselkedést.
A megosztás mozgatórugói között fontos tényező a népszerűség iránti vágy. A szakértők megítélése szerint a Facebook olyan környezet, amely személyes információk megosztására bátorítja az embereket, és előfordulhat, hogy ugyan törődnek a biztonsággal, de mégis lemondanak róla a népszerűség érdekében.
A kutatást végző kanadai Guelphi Egyetem 285, 19 és 71 év közötti felnőttet és 288 kiskorú jelenlétét vizsgálta a Facebookon. A kiskorúak életkora 9 és 18 év közötti volt, noha a világ legnépszerűbb közösségi portálja 13 éves kortól várja soraiba a felhasználókat: becslések szerint azonban 7,5 millió tag ennél fiatalabb.
Az eredmények szerint a fiatalok többet árulnak el magukról, mint a felnőttek, de csak azért, mert több időt töltenek a közösségi hálón, és nem azért, mert kevésbé törődnének a biztonsággal. A tinik naponta átlagosan 55 percet, míg a felnőttek 38 percet használják a Facebookot. Cserébe az idősebbek kevésbé vannak tudatában a kiszolgáltatottság következményeinek – derült ki a kutatásból, amely szerint minél több időt tölt valaki a közösségi portálon, annál több dolgot oszt meg magáról.
Egy másik – angolok körében végzett – kutatás viszont arra világított rá, hogy a szülők 30%-át gyermekeik nem jelölik vissza a Facebookon, ezért más emberek hozzáférésével próbálnak meg csemetéjük digitális életéről információt szerezni.
Ez utóbbi felmérés ennél is érdekesebb eredménye szerint a szülők 5%-a szívesen felügyelné gyerekét a Facebookon, csak nem tudja hogyan, míg 11%-uk kizárólag a gyerekfelügyelet kedvéért csatlakozott a közösségi oldalhoz.
Kedves fiatalok, akik kényszerűségből jelöltétek vissza aput és anyut, tudjátok hol nincsenek még fenn? A Google Pluson.