Egy átfogó tanulmány megállapította, hogy a 16-18 éves korosztály körében a Facebook meghalt, és már el is temették. A Global Social Media hatástanulmány szerint a szülők és az idősebb felhasználók olyannyira ellepték a Facebookot , hogy a fiatalabb felhasználók más, alternatív platformok után néztek – írta a The Guardian.
Daniel Miller antropológus, a kutatócsoport vezetője rámutat, hogy a tömeges Facebook-elhagyás oka, hogy a tinédzsereket zavarja,hogy a szüleik és idősebb rokonaik nyomon követhetik virtuális életük minden percét és mozzanatát. Ezért inkább átpártoltak olyan oldalakra, amiket az idősebb korosztály még nem vett felügyelet alá. Így lesz egyre népszerűbb a tinik körében a Twitter, az Instagram, a Snapchat és a WhatsApp.
Fotó: AFP
A kutatás alapját tulajdonképpen egy észak-londoni általános iskoláiban végzett kutatás adja, tehát korántsem átfogó, európai tanulmány – reflektál a fentiekre Will Oremus. A “halott és el van temetve” kifejezéseket pedig Oremus szerint Miller csak arra értette, hogy a Facebook sosem lesz többet az általa megfigyelt fiatalok körében izgalmas és vonzó.
Összefoglalva tehát a Facebookot még senki nem temeti, csupán létezik egy korosztály, aki szülői felügyelettől mentes platformokon akar kommunikálni kortársaival. Miller professzor azt prognosztizálja, hogy ez a tendencia kiterjed majd az egész Egyesült Királyságra, illetve vélhetően más országokra is.