Tulajdonost cserélt a 2010-ben megalapított Femcafe – tudta meg a 24.hu Csereklei Zoltántól, a női portál eddigi többségi tulajdonosától és leköszönő ügyvezetőjétől. Egyébként Cserekleivel egyidejűleg Zaránd Attila kisebbségi tulajdonos is eladta a tulajdonrészét a portált működtető Netrise Hungary Kft.-ben.
Csereklei a vevőről azt mondta, hogy erős gazdasági háttérrel rendelkező pénzügyi befektetőről van szó, aki magánemberként tulajdonolja az üzletrészt. Az új tulajdonos deklarálta, hogy minél kevesebb változtatást szeretne, ami érvényes a csapat összetételére és a Femcafe tartalmi irányvonalára is – tette hozzá Csereklei, aki reményét fejezte ki, hogy a befektetés révén újabb lendületet vehet a cég.
Semmiből évi 200 millió forint
Csereklei Zoltán, a Femcafe eddigi ügyvezetője és volt tulajdonosa az eladás kapcsán a 24.hu-nak elmondta:
2010-ben indítottam el a Femcafét, a semmiből. Az elmúlt hét év alatt tizenegy fős csapattá fejlődtünk, valamint tavalyi árbevételünk megközelítette a 200 millió forintot. A legnagyobb női oldalak között tartanak bennünket számon, közel havi 2 millió egyedi látogatóval vagyunk jelen a médiapiacon.
(A Gemius/Digitális Közönségmérési Tanács látogatottsági statisztikák alapján 2017 elején döntötték meg addigi rekordjukat, havi 1,7 millió egyedi látogatóval, a DKT-s mérésben idén júniusban viszont ennél gyengébb, 844 ezres havi egyedi látogatószámot mértek a site-nak.)
Arra, hogy az említett sikerek ellenére miért adta el az oldalt, Csereklei azt válaszolta:
A Femcafe.hu indulása óta eltelt hét év alatt óriási növekedésen ment keresztül a cégem, amelyben mára megvalósítottuk mindazt, amit vízióként megálmodtam. Az út nehéz volt, de milliónyi élménnyel és tapasztalással gazdagodtam én is, és az a szuper csapat is, akikkel együtt dolgoztunk minden egyes sikerért. Ahogy a piaci körülmények, a szabályzói környezet és az online média normái folyamatosan változtak, egyre kevésbé éreztem magam komfortosan a szerepkörömben, így most jött el az ideje annak, hogy újabb kihívások elé nézzek, bár az elmúlt években is voltak már hasonló felvásárlási megkeresések. Több médiacég és egyéb független szereplő is szerette volna a portfóliójában tudni a Femcafét, de a korábbi potenciális vevőkkel nem egyeztek az elképzeléseink. A jelenlegi pénzügyi befektetővel kölcsönösen hasonlóan gondolkodtunk az üzletről és a cégben rejlő lehetőségekről, így egymás tenyerébe tudtunk csapni. A befektető egy jól felépített, szuper csapattal rendelkező, jó know how-val működő vállalkozást látott meg a cégben, mely az elmúlt öt évben nyereségesen működött.
Az új tulajdonos nem készül irányváltásra
A volt tulajdonos hozzátette, az új befektető nem szeretne nagy változásokat a csapat összetételében, épp ezért azt kérte, hogy a lehető legzökkenőmentesebben vehesse át a céget, és elfogadta azt a javaslatot, hogy a volt értékesítési vezetőt, Sudár-Horváth Líviát nevezze ki új ügyvezető igazgatónak. A volt tulajdonos pedig egy rövid ideig tanácsadóként még segíti a csapat munkáját, illetve az átadás-átvételt, de egyébként az ügyvezetői tisztségről lemondott.
Több terület is van, amivel foglalkozom, illetve amibe belevágok a közeljövőben, többek között tanácsadóként segítem hazai kkv-k valamint médiacégek fejlődését, illetve társammal egy ingatlanprojekttel és online fejlesztésekkel kívánok foglalkozni. Nagyon hálás vagyok a csapatunknak, hogy idáig tudtuk fejleszteni a vállalkozást. A semmiből építettük fel a Femcafét valamint a kiadót, és a jelenlegi helyzet szerint a piac is értékelte a munkánk. Elégedett vagyok a lezárult eladással, azt gondolom, mindkét fél számára jó üzletet sikerült kötni. Sok sikert kívánok a cég további működéséhez
– mondta Csereklei.
A Femcafe rendezvényei és a Femrandi is megy tovább
A volt ügyvezető megemlítette, hogy a Femcafe.hu honlapon kívül a kft. különböző rendezvényeket is vitt az elmúlt években, kapcsolódva a fő brandhez.
Bár médiatermékként a Femcafé volt az ernyőmárka, és hirdetési bevételekből tartottunk fenn a kiadót, a gazdaságos működés szempontjából nagyon fontos volt, hogy nagyon sok saját rendezvényt is vittünk, ilyen volt a Femcafé Fashion Night és a Bikini Tour, valamint gasztró eseteket is szerveztünk. Az Inspiráló Nők és Az ország kedvenc boltja projektekre is nagyon büszkén tekintek vissza. Szintén mi működtetjük a Femrandit, ami egy aránylag nagy randioldallá fejlődött. Az új tulajdonos e tevékenységeket is tovább kívánja vinni.
Csereklei hozzátette, ők a többi női oldalhoz képest nem a legnagyobb látogatottsággal próbáltak kitűnni a versenyben, hanem a magas státuszú olvasók elérésére helyezték a hangsúlyt, illetve olyan hirdetési termékek kialakítására fókuszáltak, amelyeket a legnagyobb hirdetők és ügynökségek szívesen használtak.
A fókuszált célcsoportunk és az innovatív megoldásaink révén a valódi méretünkhöz képest sokkal erősebben tudtunk a hirdetési piacon szerepelni.
A cég egyébként az elmúlt években az Adaptive Media sales house-on keresztül, valamint közvetlenül is végzett reklámértékesítést. Arra, hogy a cég jövőben is együttműködik-e a reklámértékesítő házzal, vagy esetleg terveznek ez ügyben változást, Csereklei azt mondta, erről már az új tulajdonos és ügyvezető hivatott dönteni.
A TV2-nek nincs köze a tulajdonosváltáshoz
Cserekleit végül megkérdeztük arról is, hogy van-e köze a mostani eladásnak ahhoz, hogy a TV2-nek is van egy hasonló nevű terméke (FEM3 Café), de a leköszönő cégvezető azt mondta, nincsen. Felidézte, hogy a femcafe.hu jóval hamarabb jelent meg a piacon, minthogy a TV2 Csoporthoz tartozó FEM3 tévécsatorna elindította a FEM3 Café című reggeli műsorát.
Kellemetlenül érintett minket a fejlemény, mivel sokan összekevertek bennünket. Vélhetően nem is véletlenül választották a FEM3 csatornánál ezt az elnevezést, hiszen a Femcafe egy aránylag már jól bevezetett márkanév volt. Akkoriban meg is vizsgáltuk, hogy érdemes-e jogi lépéseket tennünk, de végül elengedtük a dolgot. A Femcafe egyébként egy általam bejegyzett szóvédjegy
– említette a volt tulajdonos.