A jelen fogyasztója egész életét az online térben éli, a megváltozott felhasználói szokásokhoz pedig a digitális platformok és a hirdetőik is folyamatosan alkalmazkodnak. De vajon hogyan szólíthatjuk meg a 21. század női fogyasztóját, mire kattint a fokozatosan tudatosságra ébredő vásárló abban a korban, amikor a direkt hirdetések és klasszikus reklámok már egyre kevésbé érik el céljukat? A cybertér legjobb szakértői – a legnépszerűbb online női magazinok főszerkesztői, vloggerek, valamint sikeres brandek képviselői – avatták be a közönséget munkájuk részleteibe az NLCafé szervezésében a múlt héten megvalósult Mire kattan a nő? – Nők a digitális térben konferencián szakemberek osztották meg az érdeklődőkkel a sikeres tartalommarketinggel kapcsolatos tapasztalataikat.
Pácsonyi Daniella, a legnagyobb hazai női portál, az Nlcafe.hu főszerkesztője a szórakoztató és értékteremtő tartalmak egyensúlyában látja az eredményes kampányok titkát, a márka fő értékeinek megtartása mellett.
Napi 400 ezer olvasó látogatja az oldalunkat, akiknek a nagy része kikapcsolódni szeretne. Nem szégyen könnyed tartalmakkal kielégíteni a userek igényeit, de fontos, hogy ezeket az úgynevezett „rövidtávfutó” cikkeket „hosszútávfutó” anyagokkal egészítsük ki. Olyan témákkal, amikben hiszünk, és amik ugyan nem eredményeznek azonnal kiugró elérést, viszont hónapokkal később is megtalálják a célközönségüket a virtuális térben. A hirdetőink kampányai esetében is ezt tartjuk szem előtt, illetve, hogy biztosan illeszkedjen az NLCafé profiljához és értékrendjéhez.
Az észak-amerikai trendekhez most kezd felzárkózni Magyarországon a tartalommarketing lehetőségeinek kihasználása, az ügynökségek és az ügyfelek még jóval kisebb százaléka él a kínálkozó eszközökkel, mint a nyugati piacokon. Rusvai Richárd, a CM Sales digitális értékesítési igazgatója növekvő tendenciára számít, a legnagyobb potenciált pedig az egyre népszerűbb blogok/vlogok bevonásában látja.
A statisztikák szerint a nők online tevékenységének már jelentős részét a blogok és videós tartalmak fogyasztása teszi ki. Az olvasók által hitelesnek tartott influencerekkel való együttműködés esetében a minőségi tartalom mellett nagyon fontos, hogy a számunkra valóban fontos usereket érjük el
– árulta el a szakember, aki esettanulmányként egy ismert sütési alapanyagokat gyártó vállalat és népszerű gasztrobloggerek sikeres együttműködését mutatta be.
A konferencia résztvevői a médiaelemzéssel foglalkozó Neticle Technologies Kft. marketingmenedzserétől, Orosz Györgyitől, a Hősök Tere civil kezdeményezés ügyvezetőjétől, Viszkok Fruzsina vloggertől, és Balatoni Zsófiától, az Uniomedia ügyvezető igazgatójától hallgathattak meg további előadásokat.
Viszkok Fruzsina videoblogger, akinek egyik legutóbbi videóját közel 130 ezren nézték meg, kérdésre válaszolva azt is elmesélte, hogy a videóit egyedül készíti, ő maga is vágja meg ezeket, ami körülbelül 6-8 órát igényel. A videói témáit körülbelül 2 héttel előre megtervezi, de a közeljövőben még inkább előre kell majd gondolkodnia, mert annyira nagy az igény a partnerek részéről a videókban való megjelenésre. A népszerű internetes videós azt is elmondta, mi az a platform, amit ő inkább mellőz:
A Snapchathez már öreg vagyok, azt meghagyom most már a fiataloknak.
Az online női magazinok kerekasztal-beszélgetésének meghívottjai D. Tóth Kriszta (WMN), Pácsonyi Daniella (NLCafé), Rácz Brigitta (Femina); Sákovics Diana (Dívány) és Hering András (Nosalty) voltak.