Média

Megváltozott erőviszonyok a budapesti rádiós piacon

Autórádió (Autórádió)
Autórádió (Autórádió)
A budapesti rádiók között előkelő magasságba került a Juventus Rádióból tavaly Sláger FM-re átmárkázott rádió a hallgatottsági mérések alapján, bár Simicska Lajos Class FM-jét még aligha előzik meg. Eközben hamarosan újabb rádiós szereplők is lesznek a fővárosban.

Sláger FM
Sláger FM

Úgy tűnik a hallgatottsági adatok alapján, hogy sikeresen hangolta át az új tulajdonosa, a korábban főleg inkább a televíziós piacon érdekelt Tematic Media Group az általa tavaly júniusban megvásárolt egykori Juventus Rádiót, amelyből tavaly novemberben Sláger FM lett. A rádió szakított a Juventus Rádió korábbi zenei világával, az újrahangolás óta főleg a 30 évnél idősebbekre fókuszál és elsősorban a ’80-as, ’90-es éveket zenéit játssza. A rádió a zenei megújulást aktív marketingkampánnyal is támogatta, sőt még most is láthatóak országszerte a kék-fehér hátterű logók a különböző óriásplakát-felületeken.

A TNS Hoffmann-Mediameter mostanáig nem publikálta nyilvánosan a Sláger adatait, a 24.hu kérdésére ezzel kapcsolatban korábban azt a tájékoztatást adták a cég illetékesei, hogy azért, mert ehhez a rádió nem adta hozzájárulását. Emiatt például a 2015 október-decemberi adatsorban egész egyszerűen nem tüntették fel ezen adó hallgatottságát. A Sláger FM viszont önmaga most mégis közzétett adatokat, méghozzá ugyancsak a TNS Hoffmann-Mediameter konzorciumra és a mérőcégek által mért háromhavi összevont hallgatottsági adatokra hivatkozva. Ezen, tehát a Sláger FM által publikált grafikonon viszont nem látszik a hallgatók száma, csak százalékos reach-ek, vagyis az, hogy a rádióhallgatók hány százalékát érte el a Sláger adása. Ez alapján az látszik, hogy a teljes, mért célcsoportban ők lettek a leghallgatottabb budapesti rádiócsatorna. Sietve hozzátesszük azonban még azt is, hogy a Sláger FM által közzétett grafikon nem tartalmazza Simicska Lajos országosan piacvezetőnek számító kereskedelmi rádióját, a Class FM-et, amelyet természetesen fogni lehet Budapesten is, sőt a főváros térségében 494 ezren hallgatják. Emellett a listáról hiányzik több más országos rádió, köztük a közmédia csatornái, például a Petőfi. Vagyis a mostani, a Sláger FM által publikált grafikont és ezt a korábbi grafikont együttesen érdemes vizsgálni, ha objektívebb képet szeretnénk kapni a fővárosi rádiós piac alakulásáról.

Ami miatt a lista mégis érdekes, az az, hogy a fentiek ellenére azért az kiolvasható belőle, hogy a Sláger valóban meglepően erősen kezdett, és még Simicska Lajos másik nagy kereskedelmi rádióját, a Music FM-et is megelőzte. Kérdés, hogy a Juventus-Sláger átmárkázási marketingkampány lecsendesedése után hogyan alakulnak majd a hallgatottsági adataik, mindenesetre egyelőre kijelenthető, hogy a Sláger FM sokkal jobban teljesít, mint az egykori Juventus.

Íme a Sláger FM által publikált grafikon:

Budapesti rádiók hallgatottsága - forrás: Sláger FM
Budapesti rádiók hallgatottsága – forrás: Sláger FM

Ez pedig az a grafikon, amit a TNS Mediameter tett közzé előzőleg, és amelyik azért jelentősen árnyalja a képet:

Rádiók budapesti hallgatottsága. Forrás: TNS-Mediameter
Rádiók budapesti hallgatottsága. Forrás: TNS-Mediameter

 

Új szereplők hangolják át a fővárosi rádiós piacot

A Juventus Rádiót 2015 júniusában vásárolta meg a Sláger TV-t, valamint a Sportklubot is működtető Tematic csoport az Ayudate Holding Kft.-től. A rádió tulajdonosai láthatóan komolyan gondolják, ugyanis országos szinten is terjeszkednek, néhány nappal ezelőtt felvásárolták a veszprémi Méz Rádiót.

A fővárosi rádiós piacon egyébként nem csak a Juventus/Sláger FM hoz új erőviszonyokat, hanem az is, hogy hamarosan új piaci szereplők is megjelenhetnek. Köztük Andy Vajna kormánybiztos rádiója, a DJ FM is, amely megkapta a Roxy Rádió által használt egykori frekvenciát. Ugyancsak új szereplőként érkezik a kormánybarát hátterű Karc FM, amely a nyíltan kormánypárti Magyar Idők (a volt Napi Gazdaság) ügyvezetőjének, Liszkay Gábornak a projektje. Liszkay korábban még Simicska Lajos beosztottja volt, ő irányította a Magyar Nemzetet, valamint hozzá tartozott a Class FM és a szintén a Simicska médiabirodalomhoz tartozó Lánchíd Rádió is.

Emellett indul egy rockrádió is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik