Kultúra

A műsorok kétharmada ismétlés volt a magyar tévékben, de reklámból sem volt kevés

RTL Sajtóklub
RTL Sajtóklub
És ha hozzászámoljuk a reklámokat és előzeteseket, akkor az arány még rosszabb.

Meglepő tényekkel állt elő a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), amely legújabb kutatásában a magyar nyelvű tévéadók programját vizsgálta.

A hosszan kacskaringózó szövegből kiderül, hogy a legtöbb tévénézőn eluralkodó érzés, miszerint már megint egy ismétlés ismétlésének ismétlését látjuk, nem alaptalan, hiszen a csatornák száma bővült, de az új műsorok aránya nagyon alacsony.

Az NMHH által vizsgált huszonhat csatorna összesített műsoridejének

közel kétharmada (65%) volt ismétlés, és ha ehhez még a reklámokra, illetve előzetesekre és beharangozókra szánt időt is hozzászámoljuk (26%), akkor az eredmény több, mint kiábrándító.

A televíziók közül az anyacsatornák teljesítettek jobban – ezeken a teljes műsorkínálat négy tizede volt ismétlés.

A TV2- és az RTL-családból ebben a tekintetben

a TV2 került ki győztesen, utóbbinál ugyanis a 16–17 órányi ismétlés, valamint az 5–7 órányi hirdetés, ajánló mellé alig fért újdonság.

A TV2 és az RTL összehasonlítása ennek talán meglepő módon az ellenkezőjét hozta:

az RTL-en ugyanis mindössze 44 százalékban nyúltak

a korábbi anyagokhoz, az egyéb elemek mennyisége pedig tíz százalékkal csökkent, hiszen csökkentek például a televíziós vásárlási műsorablakok.

A teljes elemzés itt olvasható.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik