Az ominózus „orgia”
Erről volt már szó: a filmből kimaradt a könyv egyik legborzasztóbb jelenete. A regényben ugyanis a gyerekek, miután felülkerekedtek a horrorbohócon, nem találják Pennywise föld alatti lakhelyéről kivezető utat, így egészen szélsőséges megoldáshoz folyamodnak. Ott, a sötét alagútrendszerben AZ „legyőzése” után a gyerekek eltávolodnak egymástól, minthogy a bohóc elleni harc kiválasztottsága hozta őket össze, szövetségük az események ezen pontján okafogyottnak tűnik – ám azért a föld felé még ki kellene jutni, ha nem akarnak ott lenn pusztulni.
Beverlynek támad az a misztikus megérzése, hogy egy módon lehetséges újra megteremteni azt a köteléket, ami ahhoz kell, hogy kijussanak: ha mindannyiukkal közösül. A gyerekek, tizenegy-két évesek lévén nyilvánvalóan érintetlenek mind, ehhez méltóan fogalmatlan és naiv az egész jelenet, az ember hátán a hideg futkos, miközben teljesen érthető ott a szövegkörnyezetben, hogy miért szerepel ez e jelenet. A filmbe természetesen nem kerülhetett be, minthogy nem lehet erre instruálni egy gyerekszínészt, de még ha CGI-t használnak, akkor sem férne bele a dolog a szórakoztatóipari józan ész határaiba.
Beverly
Ugyan a kérdéses szexjelenet nem került a filmbe, így is alaposan megkeverte Beverly sorsát: a könyvben szó sincs arról, hogy Bevet Pennywise elrabolná, és a rejtekhelyére vinné, hogy ezzel odacsalogassa a Veszteseket. Az is csak a filmben szerepel, hogy Beverlyt csúfolják és lekurvázzák az iskolában, a regényben őt nem zaklatják különösebben. Szintén csak a filmben történik meg, hogy Bev gyerekként meglátja AZ valódi alakját, és katatón állapotba kerül tőle – egy hasonló elem szerepel ugyan, de a második regényben, és nem Bevvel történik, hanem Bill felnőttkori feleségével. Az is teljesen kilóg a történetből, hogy ezt a katatón állapotot Ben gyermeki csókja oldja fel – micsoda hülyeség ez,

Eleve, Beverly megátalkodottan bátor volt, nem kellett elrabolni ahhoz, hogy AZ rejtekhelyére menjen, ő ment volna éppenséggel legelöl, amikor a Vesztesek lemennek. A regényben a végső összetűzés nem volt ennyire tervezett, a Veszteseket ugyanis Bowersék bandája kergeti be a csatornába, csak ha már ott voltak, gyorsan meg is küzdöttek AZ-zal. Pici változás az is, hogy a filmben Bevet nem veri az apja, legalábbis az ominózus jelenettől eltekintve nem látunk ilyet, míg a regényben a férfi rendszeresen így éli ki azt a szexuális vágyat, amit nem élhet ki a lányán: nem nyúlhat hozzá úgy, ahogy akar, így elveri. Ez a bántalmazó férfikép egyébként a lány későbbi sorsában is fontos lesz, hogy a második film bemutatja-e majd ezt a vonalat, egyelőre rejtély.
Patrick Hockstetter
A sorozatban szinte az első percekben megismerjük a genya nagyfiúk társaságának egyik tagjaként, akik rendszeresen zaklatják a Vesztesek Klubját, majd Pennywise egyik első áldozataként eltűnik. Nem egy szimpatikus fiú, de azért meg sem közelíti könyvbeli önmagát: Stephen Kingnél Hockstetter egyrészt jóval később tűnik fel, másrészt ő Derry bizarr figuráinak egyik toplistása. A fiú egyrészt rendszeresen fogdossa a lányokat, másrészt döglött legyeket gyűjtöget a tolltartójában, hogy dicsekedjen velük. De az igazi para a Pusztában esik meg Hockstetterrel, itt derül fény személyiségtorzulásának valódi mélységére, ami nagyon, NAGYON nagy: aki egy kidobott hűtőládába összegyűjtött ugyanis egy egész halom ártatlan kisállatot, bezárta őket, és vissza-visszajárt ellenőrizni, hogy hol tart a kínhaláluk. Mígnem egy nem olyan szép napon a hűtőládát kinyitva seregnyi repülni képes piócát talál a „kincsei” helyén, a piócák – nyilván – AZ aktuális inkarnációi, akik derekasan megszipkázzák a srác vérkészletét, mielőtt Pennywise felölti klasszikusabb alakját, és magával viszi búvóhelyére.

Henry Bowers előtörténete
Ha már rosszfiúk: a banda vezére a filmben egyszerű zaklató, még ha a veszélyesen agresszív fajtából is, a banda pedig okoz ugyan komoly kárt, de közel sincs meg az a szerepük, mint a regényben. A filmben inkább Pennywise alakjának és ijesztő voltának exponálása a fókusz, míg a könyvben Bowers és bandája – egyébként nagyon is AZ-hoz köthető módon, a várost belengő gonosz megtestesüléseiként – állandó, valós és komoly, egy ponton túl életveszélyes fenyegetést jelent. a filmben ugyan láthatjuk, amint végez erőszakos apjával, azt viszont nem tudjuk meg, hogy ez nem az első eset, amikor meggyilkolja egy családtagját.
A regénybeli előtörténet szerint Bowers születése óta fura gyerek, aki meg van győződve arról, hogy csak ő létezik valóságos emberként, mindenki más, akit ismer, „nem valódi”, jelentsen ez bármit, mindenesetre, mivel ő valóságos, így a saját érdekeit védenie kell – ezzel indokolja meg magában, amikor egészen kicsi kisfiú korában megfojtja csecsemőkorú kistestvérét. Merthogy mióta megszületett, nem csupán sírásával zavarta nagytestvérét, de a családi étkezések időpontja is gyakran kitolódott, Henry pedig nem akart éhen maradni…

Henry Bowers sorsa
A filmben kicsit hirtelen, random és elvágólagos, ahogy a Vesztesek megússzák a Henry Bowers jelentette fenyegetést: zsupsz, egy véletlen zuhanás, és Bowers már ki is került a képből. De a könyvben nem ez történt: a fiú és szárnysegédei voltak azok, akik bekergették a Veszteseket a csatornába, és nagyon is bejutottak AZ rejtekhelyére, és követték a Veszteseket, míg a szárnysegédek szép sorjában el nem koptak a küldetésben AZ nem éppen kellemes közbenjárására. gonosz, halálos, földöntúli fénysugarakként, ez az alak pedig olyan szörnyű, hogy Henry szárnysegédei szörnyethaltak a látványtól. Csak Henry élte túl, bár beleőszült a látványba, és maradék esze is elment, miután pedig előkerült a csatornarendszerből, perbe fogták, hogy ő volt az, aki a derry-i gyerekgyilkosságokért felelős, el is ítélték, és, mivel elmebetegnek minősült, így egy speciális intézménybe zárták.
Innen aztán a második regény idején AZ közbenjárására jut ki, hogy a történet második felében is ugyanazt a nagyon is valós életveszélyes fenyegetést hordozza a Vesztesek számára, amit gyerekkorukban. Persze a film nem fogalmazott egyértelműen Bowers sorsát illetően, így még simán lehet, hogy a második filmben felbukkan majd, remélhetőleg komolyabb szerepben, mint az elsőben.

Akad még néhány eltérés, kicsit másként működik a Vesztesek közötti dinamika, megismerjük AZ végső földi alakját, és némi szellemi párbajra is sor kerül, de további különbségeket nemigen tudnék ismertetni anélkül, hogy kockáztatnám, hogy elspoilerezek egyet s mást, amire a készülő második részben még simán sor kerülhet. Márpedig ha a második film tartja az első színvonalát, még bőven lesz min sokkolódnunk. Alig várjuk!


